اعلامیه امارت اسلامی به مناسبت ۳۲مین سالروز راندن نیروهای اشغالگر شوروی از افغانستان

تاریخ شاهد است که کشور عزیز ما افغانستان مکررا هدف تجاوزها و تهاجم های بزرگ قرار گرفته است، اما این تهاجم ها اگر هر قدر پر از وحشت و دهشت بوده، باز هم ملت مسلمان ما به نصرت خداوند متعال در برابر آن دلیرانه ایستاده و بالاخره اشغالگران را شکست داده است. یکی از این […]

تاریخ شاهد است که کشور عزیز ما افغانستان مکررا هدف تجاوزها و تهاجم های بزرگ قرار گرفته است، اما این تهاجم ها اگر هر قدر پر از وحشت و دهشت بوده، باز هم ملت مسلمان ما به نصرت خداوند متعال در برابر آن دلیرانه ایستاده و بالاخره اشغالگران را شکست داده است.
یکی از این تهاجم های بزرگ، تهاجم شوروی سابق بر افغانستان بود، که ملت مؤمن ما با همت و دلاوری در برابر آن مقاومت جهادی نمود و بالاخره شوروی ها به تاریخ ۲۶ دلو سال ۱۳۶۷ شمسی با گردن خمیده و شکست خورده، به فرار از افغانستان وادار شدند. فرا رسیدن این روز تاریخی را به ملت مؤمن و شریف خود تبریک می گوئیم و برای همه شهدا، مهاجرین، معیوبین و مجاهدین جهاد گذشته، قبولیت و اجر را استدعا داریم.
۳۲مین سالروز خروج شوروی های اشغالگر در حالی فرا می رسد که موضوع پایان یافتن اشغال کنونی افغانستان و خروج اشغالگران بار دیگر سرخط رسانه ها و بحث ها شده است. ما درین فرصت خاص به شرکای اشغال کنونی افغانستان صدا می کنیم که از سرنوشت اتحاد شوروی سابق و تجارب ناکام بیست ساله اشغال کنونی درس بگیرند و به اشغال ناروای خود نقطه پایان بگذارند.
تاریخ ۲۶ دلو این حقیقت را ثابت می کند که اشغالگران اگر هر اندازه نیرومند باشند، اما در برابر مقاومت بر حق افغان ها بالاخره به شکست محکوم می شوند. پس برای اینکه از زیان های بیشتر دو جانبه جلوگیری شود، باید کاری که فردا حتما شدنی است، امروز انجام یابد.
در پایان، به ملت پر افتخار خود در پهلوی تبریکی این روز تاریخی، مژده می دهیم که داعیه جهادی ما بر حق است و الله متعال همواره رفیق حق می باشد. ان شاء الله به زودی ما شاهد روزی می باشیم که کشور ما کاملا آزاد گردیده و از اشغال خارجی نجات یابد. و ما ذالک علی الله بعزیز.

امارت اسلامی افغانستان
۱۴۴۲/۷/۲هـ ق
۱۳۹۹/۱۱/۲۶هـ ش ۲۰۲۱/۲/۱۴م