اعلامیه

اعلامیه امارت اسلامی به مناسبت ۲۶ دلو سالروز خروج قشون سرخ اتحاد شوروی سابق از افغانستان

اعلامیهٔ امارت اسلامی به مناسبت سال‌روز شکست قشون سرخ شوروی

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز ۲۶ دلو با ۳۵ مین سالروز شکست و خروج اتحاد شوروی سابق از افغانستان مصادف است.

امارت اسلامی افغانستان این روز را در تاریخ کشور یک روز پرافتخار و شکرانگی الله جل و جلاله می داند و به همین مناسبت به ملت مسلمان و مجاهد خویش تبریک می گوید.

مبرهن است که آزادی و هویت کشورها به همت، مجاهدت و شهکاری اتباع آنها مرتبط می باشد که الحمدالله در صد سال گذشته افغان ها سه مرتبه به نصرت الله جل جلاله این پیروزی را نصیب شدند و آزادی و استقلال شان را بدست آوردند.

اینکه کشور ما برای بار سوم از اشغال جدید به نصرت الله جل جلاله آزاد شد، نمایانگر این است که حس استقلال طلبی افغان ها هنوز هم به قوت خود باقی است و برای پاسداری از دین و کشور خویش اراده و تعهد قوی دارند.

کشورهای متجاوز پس از بیشتر از صد سال تجاوز متواتر و کامیابی های که در مقابل شان صورت گرفت، درس عبرت گرفته خواهد باشند و قبل از تجاوز دیگر بر کشور ما، صد بار فکر خواهد کردند.

افغان ها مردم صلح پسند هستند، اما هربار امن و صلح ما در اثر تجاوز و وحشت خارجی ها به جنگ مبدل گردید و افغان ها سالیان زیاد رنج و مشقت دیدند.

ملت مسلمان و غیور افغانستان باید مانند گذشته، در برابر هرگونه توطئه ها و دسایس بیدار باشند و در حفاظت از تعهد محکم اسلامی و وحدت ملی خویش، راه اسلاف شان را تعقیب نمایند و از آزادی و استقلال کشور پاسداری کنند، وما ذالک علی الله بعزیز. والسلام

امارت اسلامی افغانستان

۴/۸/۱۴۴۵هـ ق

۲۶/۱۱/۱۴۰۲هـ ش ــ ۲۰۲۴/۲/۱۵ م