اعلامیه امارت اسلامی به مناسبت شش میزان سالروز فتح کابل

۶ میزان در تاریخ معاصر کشور ما یکروز مهم و تاریخی شمرده می‌شود. کابل پایتخت افغانستان که در زمان جنگ‌های تنظیمی شاهد فجایع و بدبختی‌های دردناکی بود، به‌تاریخ ۶ میزان سال ۱۳۷۵ هجری شمسی به دست مجاهدین امارت اسلامی فتح گردید و کشور از یک بحران خطرناک و ویران‌گر نجات یافت. پس از سقوط رژیم […]

۶ میزان در تاریخ معاصر کشور ما یکروز مهم و تاریخی شمرده می‌شود. کابل پایتخت افغانستان که در زمان جنگ‌های تنظیمی شاهد فجایع و بدبختی‌های دردناکی بود، به‌تاریخ ۶ میزان سال ۱۳۷۵ هجری شمسی به دست مجاهدین امارت اسلامی فتح گردید و کشور از یک بحران خطرناک و ویران‌گر نجات یافت.
پس از سقوط رژیم کمونیستی، بعضی قدرت‌طلبان و موتلفان کمونیست‌ها بین خود درگیر شدند. اگرچه دران مرحله، تمام افغانستان شاهد فساد و هرج‌و‌مرج بود، اما میدان اصلی فتنه‌ها و فاجعه‌ها، کابل پایتخت کشور بود. کابل بین چند جنگ‌طلبان مشهور تنظیمی تقسیم و به میدان جنگ‌های داخلی تبدیل شده بود.
در جریان جنگ‌های سه ساله، سه بر چهار حصه‌ی کابل به کلی تباه و برباد گردیده بود.
کشور تنها از لحاظ مادی تباه نشد، بلکه تباهی معنوی، چور و چپاول آثار تاریخی، کتاب‌خانه‌ها و موزیم‌ها داستان چند برابر دردناک‌تری دارد. نقشه‌های تجزیه کشور آماده شده بود و هیچ نشانه‌ای از روشنی به نظر نمی‌ رسید.
امارت اسلامی افغانستان دران اوج تاریکی‌ها قیام نمود، جنگ‌جویان را از کشور نابود ساخت، کشوری تقسیم شده به سمت‌ها را متحد کرد، کابل را از عناصر شر‌ و فساد و چپاول‌گران تصفیه و جان، مال و آبروی افغان‌ها را مصئون ساخت.
بنا بر این می‌توانیم گفت که ۶ میزان روز نجات افغانستان از فروپاشی، چندپارچگی و بربادی است.
در همین روز حاکمیت آن نظام اسلامی در کشور آغاز شد که آرمان و هدف یک و نیم ملیون شهدای ملت ما بود. امارت اسلامی فرا رسیدن این روز تاریخی را به ملت مظلوم و مجاهد خود تبریک می‌گوید و مژده می‌دهد که ان شاء الله آن‌ روزی نزدیک است که یکبار دیگر کشور ما از وجود اشغال‌گران پاک شود و دارای روزهای پرافتخار استقلال و نظام اسلامی باشد و ملت ما به آرمان‌های بلند خود برسند.
ان شاء الله تعالی و ما ذالک علی الله بعزیز.

امارت اسلامی افغانستان
۱۰/۲/۱۴۴۲هـ ق
۶/۷/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۹/۲۵م