اعلامیه امارت اسلامی به مناسبت دومین سالگرد فتح کابل

دو سال قبل، به تاریخ ۷ ماه محرم که مصادف با ۲۴ اسد می باشد، نیروهای مجاهد امارت اسلامی بعد از تصرف ۳۲ ولایت، شهر کابل را نیز فتح کردند. فرارسیدن دومین سالگرد پیروزی کابل را به همه ملت مؤمن و مجاهد تبریک می‌گوییم و از الله متعال برای آنان توفیق ادای شکر برای پیروزی […]

دو سال قبل، به تاریخ ۷ ماه محرم که مصادف با ۲۴ اسد می باشد، نیروهای مجاهد امارت اسلامی بعد از تصرف ۳۲ ولایت، شهر کابل را نیز فتح کردند.
فرارسیدن دومین سالگرد پیروزی کابل را به همه ملت مؤمن و مجاهد تبریک می‌گوییم و از الله متعال برای آنان توفیق ادای شکر برای پیروزی جهاد و این فتح عظیم را استدعا داریم.
پیروزی جهاد بیست سالهٔ ملت‌ مؤمن‌ما، در مقابل اشغال و فتح سرتاسری، آن حقیقتی است که نه تنها ملت افغان، بلکه به همهٔ امت اسلامی احساس افتخار، فتح و سربلندی می‌دهد و یقین آنان را نسبت به نصرت الهی محکم‌تر می‌نماید.
افغان ها در طول تاریخ، برای دین، کشور و آزادی خود قربانی‌های بزرگی داده‌اند، که در نتیجهٔ قربانی‌های بزرگ و جان‌فدایی‌های آنها، اقامهٔ یک نظام کاملا اسلامی که آرزوی ملت مجاهدما بوده، الحمدلله تحقق یافت.
امارت اسلامی به عنوان نمایندهٔ واقعی ملت مجاهد خود، توانست با نصرت الله متعال و حمایت ملت مجاهد، یک مسیر بزرگ و صعب را با موفقیت به پایان برساند و زمینه را برای اقامهٔ و استحکام یک نظام کاملا اسلامی مساعد نماید.
اکنون که الحمدلله امنیت سرتاسری در کشور تامین شده و تمامی قلمروی کشور، تحت یک قیادت و رهبری اداره می‌شود، نظام اسلامی حاکم است، همه مسائل از زاویهٔ شریعت مطرح می‌شود، این‌ها نتیجهٔ قربانی‌های ملت‌ما و حاصل جان‌فدایی‌های مجاهدین می باشد.
فتح کابل بار دیگر ثابت کرد که، هیچ کس نمی‌تواند توسط قدرت بیگانگان، ملت پرافتخار و مجاهد افغان را تابع خود کرده بقای خود را تضمین کند.
همچنین این روز واضح کرد که، اینجا همهٔ تلاش‌های اشغال‌گران محکوم به شکست است و هیچ نیروی متجاوزی نمی‌تواند به زور اسلحه و توطئهٔ خود، ارادهٔ ملت مجاهد افغان را شکسته و نظام دست‌نشاندهٔ خود را بر آنان تحمیل کند.
بزرگان امارت اسلامی متعهد هستند که تا زنده هستند، در چوکات شریعت اسلامی خدمت ملت خود را بکنند، برای آبادی و ثبات کشور کار نمایند و اجازه ندهند که کدام متجاوزی استقلال و آزادی کشور را تهدید کند. ان‌شاءالله وماذالک علی الله بعزیز.
امارت اسلامی افغانستان
۱۴۴۵/۱/۲۸ه‍‌‍ ق
۱۴۰۲/۵/۲۴ه‍‌ ش_ ۲۰۲۳/۸/۱۵م