اعلامیه امارت اسلامی به‌مناسبت ۴۱‌مین سالروز تهاجم اتحاد شوروی بر افغانستان

۴۱ سال پیش، به‌تاریخ ۶ جدی سال ۱۳۵۸ هجری شمسی، استعمار قرن بیست بر حریم افغانستان یورش آورد، تا کشور ما را مستعمره ساخته، مفکوره و نظریه شوم خود را بر آن بقبولاند و این ملت غیور را برای همیش غلام خود سازد. اتحاد شوروی برای رسیدن به این هدف، قشون سرخ خود و دست‌نشانده […]

۴۱ سال پیش، به‌تاریخ ۶ جدی سال ۱۳۵۸ هجری شمسی، استعمار قرن بیست بر حریم افغانستان یورش آورد، تا کشور ما را مستعمره ساخته، مفکوره و نظریه شوم خود را بر آن بقبولاند و این ملت غیور را برای همیش غلام خود سازد.
اتحاد شوروی برای رسیدن به این هدف، قشون سرخ خود و دست‌نشانده های داخلی‌‌‌اش را با تمام قوت به‌کار برد، تمامی خاک کشور عزیز ما را هدف بمبارد و مرمی قرار داد، ملت مظلوم و ناتوان ما را شهید، یتیم، زخمی و بندی کرد و به مهاجرت‌ها مجبور ساخت، اما به هدف خود نرسید. الحمدلله
ملت مجاهد افغانستان توسط داس، تبر، بمب‌های دستی و تفنگ‌های زنگ‌زده با اژدهای قرن بیست مقابله کردند، مهاجرت‌ها و تکالیف را متحمل شدند، شهید دادند، زندان‌ها و شکنجه‌های گوناگون را متقبل شدند، اما نه کشورشان را به لشکر شوروی تسلیم کردند و نه هم ارزش‌های خود را زیرپای آن‌ها گذاشتند.
این ملت مجاهد به نصرت خداوند متعال، عزم متین و قربانی‌های بزرگ، نه تنها لشکر کمونیزم را شکست داد، بلکه امپراتوری اتحاد شوروی را به ورطه تاریخ پرتاب کرد.
شکست لشکر شوروی و رسوایی دست‌نشانده های داخلی شان هر آنکسی را که افغان‌ها را بنام اشرار، تروریست و یا نام‌های دیگر بکشد، درس می دهد که نمی‌تواند فکر و ایدئولوژی خود را بر آن‌ها تحمیل کنند.
افغانستان خانه مسلمانان غیور است. این ملت مجاهد در دفاع از ارزش‌های دینی و ملی خود آماده‌ی هرگونه قربانی بودند، هستند و می‌باشند.
ملت افغانستان نه پیش ازین به کسی ضرر رسانیده و نه در آینده اراده ضرر رسانیدن را دارد، اما استقلال کشور، زندگی آرام ملت، و نگه‌داری ارزش‌های کشور خود را وجیبه و ضرورت می‌داند. هر کسی‌که درین راستا مانع‌می گردد، دلیرانه در برابر او مقابله می‌کند و برای استقلال خود تعهد و اراده‌ی خستگی ناپذیر مبارزه را دارد. ان شاءالله تعالی

امارت اسلامی افغانستان
۱۱/۵/۱۴۴۲هـ ق
۶/۱۰/۱۳۹۹هـ ش ـــ ۲۰۲۰/۱۲/۲۵م