اعلامیه امارت اسلامی بمناسبت پانزدهمین سال تجاوز آمریکا

فردا هفتم اکتوبر است، این روز نیز در تاریخ افغانستان بمانند ششم جدی، یک روز سیاه  بحساب می آید. ۱۵ سال قبل در همین روز یعنی بتاریخ ۷ اکتوبر ۲۰۰۱ میلادی، تجاوزگران جهانی به رهبری آمریکا بر خلاف تمام موازین جهانی و قوانین حقوق بشری بر حریم مقدس کشور ما تجاوز نظامی وحشیانه کردند.   […]

فردا هفتم اکتوبر است، این روز نیز در تاریخ افغانستان بمانند ششم جدی، یک روز سیاه  بحساب می آید.

۱۵ سال قبل در همین روز یعنی بتاریخ ۷ اکتوبر ۲۰۰۱ میلادی، تجاوزگران جهانی به رهبری آمریکا بر خلاف تمام موازین جهانی و قوانین حقوق بشری بر حریم مقدس کشور ما تجاوز نظامی وحشیانه کردند.

 

تجاوزگران آمریکایی در ظاهر برای بهانه تراشی تجاوز خود حادثهء ۱۱ سبتمبر را بهانه قرار دادند. در حالیکه در هیچ صورت این بهانه قابل توجیه نبوده و نیست. زیرا افغان ها در حادثهء سبتمبر دست نداشتند و نه از آن با خبر بودند.

 

   مگر بازهم حاکمان وقت آمریکا و متحدینش بر خلاف تمام موازین بین المللی و بدون موجودیت هیچگونه شواهد و اسناد بر افغانستان تجاوز کردند.

 

برای اینکه تجاوزگران بخاطر برائت از وحشت انجام داده شان توجیهاتی را جستجو کنند و در تاریخ خود را از حساب مظلومیت افغان ها خلاص کرده باشند، برای حمله و تجاوز خود، اهداف دیگری را به شکل ذیل مشخص کردند:

 

  • افغانستان به پای خود ایستاد خواهد شد.
  • مواد مخدر از بین خواهد رفت.
  • سیستم حکومتداری مطابق میل و خواست افغان ها ایجاد خواهد شد.
  • صلح، ثبات و امنیت را تامین خواهد کرد.
  • اما اینست امروز با گذشت ۱۵ سال ما و شما شاهد هستیم که هر چیز سرچپه روان است، افغانستان نه اینکه بر پای خود ایستاد نیست، بلکه محتاج ترین کشور در جهان شده است، علی الرغم امکانات فراوان هیچنوع کار بنیادین صورت نگرفته است.
  • مواد مخدر قبل از تجاوز آمریکا، در زمان حاکمیت امارت اسلامی حد کشت و کار آن به صفر رسیده بود اما حالا همهء جهانیان می بینند که نسبت به هر وقت دیگر افغانستان در کشت و کار (صادرات) مواد مخدر ریکارد جهانی را ثبت کرده است.
  • نه اینکه نظامی مطابق خواست ملت به میان نیامد بلکه در سطح جهان یک ساختار مشترک شر و فساد، دزدان و غارتگران و فاسدترین سیستم اداری بزور طیارات و تانک ها را بر افغان ها تحمیل کرده و حمایه می کنند.
  • حالت ثبات و امنیت طوریست که جنرالات آمریکایی خود اعلام می کنند که در جریان یکماه ۱۰۰۰ انسان کشته شده است. بمباران خانه های مردم عام و تاسیسات عامه به معمول روزانهء اشغالگران و مزدوران آنان تبدیل شده است.

بر این اساس امارت اسلامی افغانستان سالروز آغاز تجاوز و تداوم اشغال را با الفاظ شدید تقبیح نموده و همزمان با پانزدهمین سالروز تجاوز به اشغالگران گوشزد می کند که دیگر کشور ما را رها کنید، به اشغال خود خاتمه دهید، بخاطر موجودیت منحوس خود خون افغان های بیگناه را نریزانید، افغان ها را بگذارید که سرنوشت کشور و خودشان را بر اساس فیصله و خواست خود انجام دهند.

 

 این همان راهکار سالم و معقول است که امارت اسلامی پانزده سال قبل نیز به شما برای حل واقعی قضیه پیشنهاد کرده بود و به کرات نیز تکرار کرده است.

و گرنه ملت مؤمن افغان تحت قیادت امارت اسلامی به مبارزه بر حق خود تا وقتیکه ادامه خواهند داد که شما را نیز بمانند گذشتگان از کشور بزور بیرون کنند! در انصورت شما هزاران سرباز خود را از دست خواهید داد و صدها میلیارد دالر دیگر نیز به هدر خواهد رفت؛ و در بدل یک شکست شرمسار و تاریخی، که همین اکنون نیز وقت آن فرا رسیده است. ان شاء الله که علائم انرا جهانیان نیز با چشم سر مشاهده می کنند.

 

« وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِندِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ ـــ ترجمه: و نصرت و پیروزی از جانب الله جل جلاله است که توانا و با حکمت است »

والسلام

امارت اسلامی افغانستان

۱۴۳۸/۱/۵هـ ق

۱۳۹۵/۷/۱۵ هـ ش ـــ ۲۰۱۶/۱۰/۶م