اعلامیه امارت اسلامی افغانستان در مورد کنفرانس بروکسل

بتاریخ ۴-۵ اکتوبر ۲۰۱۶ میلادی به منظور کمک های مالی با ادارهء کابل یک کنفرانس دیگر در بروکسل پایتخت کشور بلجیم دایر می گردد. قابل یادآوری است که در یک و نیم دههء گذشته به امر کشورهای اشغالگر کنفرانس های مختلفی در مورد افغانستان دایر گردیده است اما این کنفرانس ها هیچ سودی برای ملت […]

بتاریخ ۴-۵ اکتوبر ۲۰۱۶ میلادی به منظور کمک های مالی با ادارهء کابل یک کنفرانس دیگر در بروکسل پایتخت کشور بلجیم دایر می گردد. قابل یادآوری است که در یک و نیم دههء گذشته به امر کشورهای اشغالگر کنفرانس های مختلفی در مورد افغانستان دایر گردیده است اما این کنفرانس ها هیچ سودی برای ملت افغان نداشته است بلکه در این مدت تنها به شکل بی مثال فاصله بین سرمایه دار و فقیر در کشور زیات شده است. در هر کنفرانس، پول های وعده شده بنام کشور یا به جیب قراردادیهای خارجی افتاده است یا شریکان داخلی آنها حیف و میل کرده اند اما در زندگی ملت کدام تغییر مثبتی نیامده است. این نیز بر همگان معلوم است که ادارهء کابل هیچ مشروعیت قانونی ندارد. حتی پارلمان حکومت را غیر مشروع می داند و حکومت پارلمان را.

 

در حقیقت کشورهای اشغالگر طبق عادت و خصلت استعماری خود تلاش می کنند که با ایجاد چنین کنفرانس هایی به اشغال خود ادامه دهند و اهداف استعماری خود را بدست آورند، زیرا برایشان اهدف خود مقدم است، نه خوشبختی و آرامش ملت ها.

 

اگر واقعاً هدف آنها خواست و پیشرفت ملت افغان باشد، ضرورتاً در کنفرانس های گذشته در مورد خاتمهء اشغال فیصله هایی انجام می دادند و یا در این کنفرانس خواهند نمود، و یا در یک و نیم دههء گذشته در سطح کشور برای پروژه هایی بزرگ اقتصادی، صنعتی ، زراعتی و دیگر پروژه ها کمک های مشروط می نموند تا افغانستان میتوانست بر پای خود بایستد. لیکن بر همگان هویداست که اشغالگران می خواهند افغانستان همیشه در بخش های سیاسی، اقتصادی ونظامی به اشغالگران متکی باشد. همچنین یک بخش دیگر مصیبت بار این کمک ها اینست که بخش اکثر این کمک ها از سوی مقامات فاسد به اختلاس می رسد و یا در ویرانی کشور عزیز ما و یا کشتار مردمان ملکی مصرف می شود.

از نگاه امارت اسلامی افغانستان، اگر کنفرانس مذکور براستی هم بخاطر ثبات اقتصادی افغان ها ایجاد می شود، پس مسئولیت وجدانی و اخلاقی آنها اینست که قبل از هر چیز در مورد ختم اشغال خود فیصله کنند. نظامیان و سلاح کشندهء خود را از کشور عزیز ما بیرون کنند. از آزار و اذیت، کشتار و بمباران افغان های بیگناه و از تحمیل کردن ادارهء غیر مشروع کابل بر ملت دست بردارند.

 

 

امارت اسلامی افغانستان