اعلامیه امارت اسلامی افغانستان در مورد راپورهای ایجاد پایگاه‌های امریکایی در منطقه

درین اواخر، از سوی رسانه‌های مختلف به حواله‌ی بعضی آدرس‌های معلوم گفته می‌شود که امریکا می‌خواهد پس از خروج از افغانستان، به هدف انجام دادن عملیات در کشور ما، در کشورهای همسایه ما بمانند. امارت اسلامی به سبب حساسیت این موضوع می‌خواهد موقف خود را پیش از پیش واضح ساخته و با همه شریک نماید. […]

درین اواخر، از سوی رسانه‌های مختلف به حواله‌ی بعضی آدرس‌های معلوم گفته می‌شود که امریکا می‌خواهد پس از خروج از افغانستان، به هدف انجام دادن عملیات در کشور ما، در کشورهای همسایه ما بمانند. امارت اسلامی به سبب حساسیت این موضوع می‌خواهد موقف خود را پیش از پیش واضح ساخته و با همه شریک نماید.

نیروهای بیگانه در منطقه دلیل اصلی ناامنی‌ها و جنگ‌ها بوده و فاجعه‌ی بزرگی است که آن را در بیست سال گذشته همه دیدند، به‌خصوص ملت رنجدیده‌ی ما بیش از همه ازین فاجعه رنج دیده و هنوز هم رنج می‌برد.

ما از کشورهای همسایه می‌خواهیم به کسی اجازه و فرصت چنین اقدام را ندهند. اگر خدای ناخواسته باز هم چنین گامی برداشته می‌شود، این اشتباه و بدنامی بزرگ تاریخی خواهد بود، که طعنه‌ی آن در تاریخ ثبت می‌شود. ملت مسلمان و مجاهد افغانستان در برابر اینگونه اعمال نادرست و تحریک‌کننده خاموش نمی‌نشیند، بلکه مسئولیت ایمانی و تاریخی خود را به گونه‌ای که همواره در طول تاریخ ادا نموده، ادا می‌نماید.

چنانکه ما به دیگران مکرراً اطمینان داده ایم که خاک ما بر ضد امنیت کسی استعمال نمی‌شود، همچنان از دیگران هم می‌خواهیم که خاک و حریم هوایی خود را بر خلاف کشور ما استعمال نکند، و اگر چنین گامی برداشته شود، مسئولیت هر گونه عواقب و مشکلات آن به دوش کسی می‌باشد که مرتکب چنین اشتباهات می‌شود

امارت اسلامی افغانستان

۱۴۴۲/۱۰/۱۴ ه‌ق

۱۴۰۰/۳/۵ ه‌ش – ۲۶/۵/۲۰۲۱ م