اعلامیه امارت اسلامی افغانستان در مورد روزهای تاریخی ۷ و ۸ ثور

هفت و هشت ثور آن روزها در تاریخ کشور ماست که یکی آن ما را بر مظلومیت، دربه‌دری و بدبختی کشور و هموطنان ما اندوهگین می نماید و دیگرش پر از افتخار و سمبول استقلال و آزادی است. ۴۳ سال قبل از امروز – به‌تاریخ ۷ ثور ۱۳۵۷ هجری شمسی – حکومت وقت افغانستان از […]

هفت و هشت ثور آن روزها در تاریخ کشور ماست که یکی آن ما را بر مظلومیت، دربه‌دری و بدبختی کشور و هموطنان ما اندوهگین می نماید و دیگرش پر از افتخار و سمبول استقلال و آزادی است.
۴۳ سال قبل از امروز – به‌تاریخ ۷ ثور ۱۳۵۷ هجری شمسی – حکومت وقت افغانستان از سوی لشکر کمونیزم مورد کودتا قرار گرفت و زمینه‌ برای تجاوز شوروی‌ها بر یک ملت غیور قاره بزرگ آسیا مساعد گردید، تا خاک افغانستان را مستعمره و ملت آن را غلام خود بسازند و مفکوره کمونیستی شان را بر آن‌ها تحمیل کنند. اما ملت مجاهد و آزادی‌خواه افغانستان این را تحمل نتوانستند و با دستان خالی به مبارزه پرداختند و نگذاشتند استعمار قرن بیستم (شوروی) به اهداف خود برسد، افغان‌ها با دلاوری کامل، ۱۴ سال مبارزه نمودند و بالاخره به‌تاریخ ۸ ثور ۱۳۷۱ هجری شمسی آزادی خود را به دست آوردند.
امارت اسلامی کودتای ۷ ثور و سپس تجاوز کمونیستی بر حریم مقدس ما را تقبیح نموده، و ۸ ثور را روز پر افتخار، تاریخی و آزادی کشور می‌داند.
آن‌زمان ملت مظلوم و رنج‌دیده افغانستان خوش بودند که ثمره‌ی جهاد چهارده ساله خود را به دست آورده اند و پس ازین در کشور خود زندگی آزاد و آرام در زیر چتر نظام اسلامی می‌داشته باشند، اما چند تن جاه‌طلبان و گرسنه‌گان قدرت یکبار دیگر آرمان‌های مقدس ملت ما را طعمه‌ی آتش جنگ‌های تنظیمی ساختند. شهیدان، یتیمان، بیوه‌زنان، بمباردمان‌ها و ویرانگری‌های بی‌رحمانه استعمار قرن بیست و تکالیف و هجرت‌های ملت بیچاره را فراموش کردند و امیدهای عالی یک ملت بزرگ با خاک یکسان شد.
امروز هم ملت ما در آزمون بزرگی قرار دارد. ما بیست سال در برابر ابرقدرت قرن بیست و یکم (امریکا) و متحدین آن به هدف استقلال و نظام اسلامی مبارزه نمودیم، شهادت‌ها، زخم‌ها، شکنجه‌های گوناگون و هجرت‌ها را متقبل شدیم، اما تعهد خود برای آرمان‌های دو دوره‌ی جهاد را نشان دادیم و بالاخره به بدست آوردن ثمره‌ی جهاد بیست ساله نزدیک شده‌ایم. ان شاء الله
امارت اسلامی با فرا رسیدن روزهای تاریخی ۷ و ۸ ثور به اشغالگران کنونی یادآور می‌شود چنانکه به‌جای جنگ راه تفاهم را اختیار کردند و فایده آن را هم دیدند، همچنان باید به وعده‌های فیصله شده‌ی خود متعهد بمانند، این ملت را به اختیار خود بگذارند و دیگر از مداخله در امور انها خودداری کنند.
برای اینکه ما بار دیگر ملت آزرده خود را به‌خاطر کرسی و قدرت رنج ندهیم و به آرمان‌های مقدس حاکمیت نظام اسلامی، صلح و امنیت برسیم، به جهت‌های داخلی هم توصیه می‌کنیم که از دشمنی با دین و میهن خود دست بکشند و ازین بیش‌تر سبب بربادی ملت نشوند و به حقایق تن دهند.
امارت اسلامی چنانکه به اهداف علیای اعاده استقلال کشور، از بین بردن هرج و مرج و نفاذ نظام اسلامی تاسیس شده است، اکنون هم وارث این آرمان‌های مقدس است و به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که بار دیگر امیدها و آرمان‌های این ملت مجاهد را ضایع کند.

امارت اسلامی افغانستان
۱۵/۹/۱۴۴۲هـ ق
۷/۲/۱۴۰۰هـ ش ــ ۲۰۲۱/۴/۲۷م