اعلامیه امارت اسلامی افغانستان در مورد کمک ها‌ با مردم افغانستان در جینوا

قرار است که به‌تاریخ ۲۳و۲۴ نومبر ۲۰۲۰ میلادی کنفرانس بین‌المللی جینوا به هدف کمک با افغان‌ها برگزار گردد. ملت مظلوم افغانستان در ایام کنونی بیش از هر کسی به کمک‌ها نیاز دارد، امارت اسلامی برای آرامش ملت خود همواره سعی نموده و به این هدف خواهان کمک‌های بی‌غرض جهانیان بوده و ازان استقبال نموده و […]

قرار است که به‌تاریخ ۲۳و۲۴ نومبر ۲۰۲۰ میلادی کنفرانس بین‌المللی جینوا به هدف کمک با افغان‌ها برگزار گردد.
ملت مظلوم افغانستان در ایام کنونی بیش از هر کسی به کمک‌ها نیاز دارد، امارت اسلامی برای آرامش ملت خود همواره سعی نموده و به این هدف خواهان کمک‌های بی‌غرض جهانیان بوده و ازان استقبال نموده و می‌نماید و همچنان در رسانیدن آن به مستحقین همکاری لازم نموده‌است. اما اگر کمک‌ها بنام ملت و کشور جمع‌آوری شود و سپس به مستحقین نرسد، بلکه به جیب‌های اشخاص معلوم اداره کابل برود، چنانکه متاسفانه در دو دهه گذشته چنین شده و هنوز هم جریان دارد و درین مورد سازمان‌های معتبر جهانی نیز وقت به وقت به‌اساس ارزیابی‌های شان راپورهایی را پخش کرده‌اند.
درین صورت (که کمک‌ها بنام ملت جمع‌آوری می‌شود و به مستحقین نمی‌رسد) امارت اسلامی نه خواستار چنین کمک‌هاست و نه هم ازان حمایت می‌کند‌.
بنا برین ما از جهان و تمام سازمان‌های جهانی می‌خواهیم کمک‌های که بنام ملت جمع می‌شود باید به ملت برسد.
برای اینکه این‌گونه کمک‌ها به‌گونه شفاف و عادلانه به ملت و مستحقین برسد، راه بهتر آن اینست که موسسات جهانی باید با هماهنگی با امارت اسلامی این‌گونه کمک‌ها را توزیع کنند.
امارت اسلامی درین مورد آماده هرگونه همکاری است، این را مسئولیت خود می‌داند و این موقف خود را وقت به وقت با بعضی سازمان‌های کمک‌کننده داخلی و جهانی شریک هم نموده‌است.
در اخیر، امارت اسلامی از تمام آن کشورها، ملت‌ها، سازمان‌ها و اشخاص سپاسگزاری و از کمک‌های شان قدردانی می‌کند، که ملت رنج‌دیده ما را کمک نموده و در شرایط سخت به آن ها دست داده اند.

امارت اسلامی افغانستان
۳/۴/۱۴۴۲هـ ق
۲۸/۸/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۱۱/۱۸م