اعلامیه اداره تحصیلات عالی امارت اسلامی افغانستان به مناسبت آغاز مجدد روند درسی در پوهنتون‌‌ها

الحمدلله الذى أعز العلم فى الاعصار وأعلى حزبه فى الامصار والصلاه على رسوله المختص بهذا الفضل العظیم وعلى آله وصحبه أجمعین. اساتید پوهنتون‌ها، شخصیت‌های علمی و محصلین محترم! اداره تحصیلات عالی امارت اسلامی افغانستان به مناسبت آغاز مجدد روند درسی به همه شما تبریک می گوید؛ و امیدوار است، تعطیلات طولانی گذشته‌ی را که به […]

الحمدلله الذى أعز العلم فى الاعصار وأعلى حزبه فى الامصار والصلاه على رسوله المختص بهذا الفضل العظیم وعلى آله وصحبه أجمعین.

اساتید پوهنتون‌ها، شخصیت‌های علمی و محصلین محترم!

اداره تحصیلات عالی امارت اسلامی افغانستان به مناسبت آغاز مجدد روند درسی به همه شما تبریک می گوید؛ و امیدوار است، تعطیلات طولانی گذشته‌ی را که به دلیل شیوع بیماری کرونا آغاز شده بود در عبادت خداوند، تعلیم و تعلّم، در خدمت والدین و بندگان خداوند گذرانده باشید.

محصلین محترم!

شما می دانید که بدون کسب علم و دانش بازسازی و ساختن آینده درخشان کشورِ ویران شده امکان‌پذیر نیست، ملت مجاهد و شهیدپرور ما به آن دسته از جوانانی‌که در مدارس دینی، پوهنتون‌ها و همچنان به کسانی‌که در سایر موسسات تحصیلات عالی مشغول تحصیل می‌باشند چشم‌انتظار می‌باشد، اینکه دشمن ما نمی‌خواهد افغانها در آینده نزدیک از یک کشور آزاد، مرفه و پر آسایش برخوردار باشند بنابر این با تمام قوتش تلاش‌ می‌‌ورزد تا نسل جوان ما را از کاروان علمی بی‌بهره ساخته و او را به بی‌راهه بکشد، از یک‌سو جهت به دست‌آوردن این هدف کوشش می‌کند تا به جای آموزش و تحصیل حقیقی در مدارس دینی و سایر مراکز تحصیلی، محصلین مشغول به تعلیم را به کج‌روی، فحشا و بی‌دینی سوق دهند، و از سوی دیگر اشغالگران خارجی و غلامان داخلی آنها می‌خواهند با تراشیدن بهانه‌های مختلف و اتهامات بی‌اساس جهت تخریب موسسات تعلیمی ما، با راه‌اندازی حملات وحشیانه و کورکورانه هوایی و عملیات شبانه پروسه تعلیمی و تحصیلی ما را به طور تدریجی به پایان برساند.

در این مورد یک سخن قابل یادآوری است که این اقدامات وحشیانه دشمن اگر خدا خواسته بود ان شاءالله موقت می‌باشد، از همین‌رو محصلین محترم باید با کار گرفتن از صبر و حوصله این اقدامات وحشیانه دشمن را نادیده بگیرند، و توجه کامل‌شان را فقط به سوی هدف اساسی‌شان که عبارت از کسب علم و دانش است متمرکز نمایند، محیط تحصیلی خود را اسلامی و افغانی بسازند؛ و این جنگ جاری فکری و روانی دشمن را با شکست مواجه کنند.

اساتید بزرگوار و شخصیت‌های علمی!

یکی از دشوارترین و بارزترین مسئولیت‌‌‌های یک فرد در طول تاریخ بشر به‌حیث خلیفه روی زمین، عبارت از تبدیل‌ساختن یک انسان معمولی به شخص معمار و خدمت‌گذار می‌باشد. خداوند متعال با نگاه به توانایی‌های علمی و تعلیمی شما این امانت بی‌نظیر را بر دوش شما قرار داده؛ و تنها سرمایه بزرگ و مورد اعتماد مردم مظلوم افغانستان را که محصلین هستند به شما تحویل داد.

آرزوی خانواده‌های محصلین و مردم افغانستان در این راستا اینست که علاوه بر جنبه علمی و تخصصی، این نسل جوان باید با روحیه ناب اسلامی و ملی تربیت شود تا در آینده بتوانند به طور واقعی مصدر خدمت برای دین مقدس اسلام، کشور عزیز و ملت مظلوم خود قرار گیرند.

اینکه در نتیجه لطف خداوند متعال و فداکاری‌های بی نظیر و اهدای خون پاک مردم افغانستان، اکنون دشمن ما در عرصه نظامی با شکست شرم‌آور روبرو است، باید در زمینه‌های علمی و معنوی نیز به همین سرنوشت دچار شود، سنگر دفاع از نوامیس و ارزش‌های دین و وطن باید در میدان‌های تعلیمی و تربیتی گرم نگهداشته شود، تا کشور عزیز ما برای همیشه خودکفا باشد.

در پایان اداره تحصیلات عالی از تمام خدمات معنوی و علمی شما تشکر و قدردانی می‌نماید، وعده پشتیبانی و همکاری کامل در این زمینه را می دهد، و توفیق خدمات بیشتری را از بارگاه مقدس متعال برای شما آرزو می کند.

به امید کامیابی‌تان!

والسلام

اداره تحصیلات عالی
۲۹/ رجب المرجب/ ۱۴۴۲ هجری قمری
۲۳/ حوت/ ۱۳۹۹ هجری شمسی