اعلامیهء شورای رهبری و خانوادهء مرحوم عالیقدر امیر المؤمنین ملا محمد عمر مجاهد رحمه الله در مورد اعلان وفات ایشان

بسم الله الرحمن الرحیم إن الحمد لله؛ نحمده، ونستعینه، ونستغفره، ونتوب إلیه، ونعوذ بالله من شرور أنفسنا ومن سیئات أعمالنا، من یهده الله؛ فلا مضل له، ومن یضلل؛ فلا هادی له. ونشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شریک له، ونشهد أن محمداً عبده ورسوله، صلى الله علیه وعلى آله وأصحابه وسلم تسلیماًکثیرا. أما […]

بسم الله الرحمن الرحیم

إن الحمد لله؛ نحمده، ونستعینه، ونستغفره، ونتوب إلیه، ونعوذ بالله من شرور أنفسنا ومن سیئات أعمالنا، من یهده الله؛ فلا مضل له، ومن یضلل؛ فلا هادی له. ونشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شریک له، ونشهد أن محمداً عبده ورسوله، صلى الله علیه وعلى آله وأصحابه وسلم تسلیماًکثیرا.

أما بعد. فقد قال الله تبارک و تعالی:

وَمَا کَانَ لِنَفْسٍ أَنْ تَمُوتَ إِلاَّ بِإِذْنِ الله کِتَابًا مُّؤَجَّلاً وَمَن یُرِدْ ثَوَابَ الدُّنْیَا نُؤْتِهِ مِنْهَا وَمَن یُرِدْ ثَوَابَ الآخِرَهِ نُؤْتِهِ مِنْهَا وَسَنَجْزِی الشَّاکِرِینَ۱۴۵وَکَأَیِّن مِّن نَّبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَمَا وَهَنُواْ لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ وَمَا ضَعُفُواْ وَمَا اسْتَکَانُواْ وَاللّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ۱۴۶وَمَا کَانَ قَوْلَهُمْ إِلاَّ أَن قَالُواْ ربَّنَا اغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَإِسْرَافَنَا فِی أَمْرِنَا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ ۱۴۷ آل عمران.

ترجمه : هیچکس، جز به فرمان الله عزوجل، نمی میرد؛ سرنوشتی است تعیین شده؛( بنابر این مرگ پیامبران یا دیگران، یک سنّت الهی است) هر کس پاداش دنیا را بخواهد( و در زندگی خود در این راه گام بردارد،) چیزی از آن به او خواهیم داد؛ و هرکس پاداش آخرت را بخواهد، از آن به او می دهیم؛ و بزودی سپاسگزاران را پاداش خواهیم داد.

چه بسیار پیامبرانی که مردان الهی فراوانی به همراه آنان جنگ گردند! آنها هیچگاه در برابر آنچه در راه خدا به آنان می رسید، سست و ناتوان نشدند( و تن به تسلیم ندادند)؛ و الله عزوجل استقامت کنندگان را دوست دارد.

سخنانشان تنها این بود که:« ای الله ! گناهان ما را ببخش! و از تندروی های ما در کارها، چشم پوشی کن! قدمهای ما را استوار بدار! و ما را بر جمعیّت کافران پیروز گردان!

مرگ حق است و ما ایمان داریم که بغیر از الله عزوجل تمام موجودات می میرند، حتی محبوب ترین مخلوق الله عزوجل و سردار دو جهان حضرت رسول اکرم محمد صلی الله علیه و سلم نیز مزهء مرگ را چشید و از دنیا رحلت نموده است.

با توجه به این حقیقت، مقام رهبری امارت اسلامی و خانوادهء ملا محمد عمر مجاهد اعلام میدارد که امیر المؤمنین ملا محمد عمر مجاهد مؤسس و زعیم امارت اسلامی در نتیجهء بیماری روحش را به ملک الارواح سپرده و از این دنیای فانی بسوی جهان ابدی سفر نمودند. انالله واناالیه راجعون  .ورحمه الله تعالی رحمه واسعه

ملا محمد عمر مجاهد رحمه الله علیه یک رهبر پر افتخار و مخلص امت اسلامی بود، که در شرایط بسیار سخت و حساس بیرغ امارت اسلامی را به اهتزاز در آورد، تحت نام امارت اسلامی یک نظام شرعی مطابق به اصول سیاست اسلامی و کاملاً منظم را پایه گذاری و تاسیس نمود، الله عزوجل توسط ایشان نه تنها در سطح افغانستان نعمت نظام اسلامی را برای مومنان به ارمغان آورد بلکه برای تمام جهانیان مثالی از حاکمیت واقعی اسلامی را تقدیم نمود.

این چند سطر شاید توان احتوای کارنامه های پُر افتخار ایشان را نداشته باشد، بناءً  به اصل سخن می پردازیم و آن اینست که عالیقدر امیرالمؤمنین رحمه الله از این دنیا رحلت کرده است، در چنین شرایطی وظیفهء ما اینست که امانت باقی مانده از ایشان یعنی امارت اسلامی را همانگونه پرورش دهیم که جناب ایشان پرورانده بود، به همان شکل به شریعت اسلامی التزام نمائیم ، همانگونه مخلص و متوکل به الله عزوجل باشیم و همانگونه آماده و حاضر برای خدمت و قربانی باشیم و در راه حق مومن، متعهد، متوکل، صابر، استوار و از الله عزوجل بیمناک باشیم، تا خداومند متعال توفیق بلند کردن این بار سنگین و رساندن آن به سرمنزل مقصود را نصیبمان نماید، و همینگونه ما را با افتخارات و موفقیت های دنیا و آخرت نوازش دهد.

مرحوم ملامحمدعمر مجاهد که علی الرغم تمام فشار و تعقیب تجاوزگران جهان کفر در کشور زندگی می کرد و در جریان سیزده سال حتی برای یک روز هم از افغانستان به بیرون ( پاکستان و یا کشور دیگری) نرفته است و از محل سکونت خود امور امارت اسلامی را رهبری مینمود، و بر این استقامت عظیم ایشان برای عدم بُرون رفت از کشور شواهد و دلائل موجود است؛ چندی قبل ایشان در نتیجهء بیماری که شامل حالشان گردیده بود و در دو هفتهء آخر حیاتشان شدّت گرفته بود ایشان به حق رسید.

عالیقدر امیرالمؤمنین رحمه الله که جسما یک شخص مگر به لحاظ معنوی ایشان یک حرکت، یک نظریه و حامل یک آرمان مقدس بود، اگر کسی میخواهد روح ایشان را شاد نماید و ثبوت وفاداری به ایشان را ثابت سازد، باید با امارت اسلامی میراث ایشان وفاداری نموده ، برای اعادهء نظام اسلامی در چنین شرایطی که بحیث یک مسلمان وجیبهء فرد فرد ما اینست که برای قوّت، وحدت، وسعت و موفقیت امارت اسلامی تمام تلاش و کوشش خود را بکار گیریم ، پایه های این خانهء مشترک را مستحکمتر سازیم، زیرا سربلندی و عزت قشر مجاهد و ملت مسلمان ما تنها با قوّت این صف جهادی تضمین می گردد.

مرحوم  امیرالمؤمنین ملامحمد عمر مجاهد رحمه الله بحیث یک محرک عظیم امارت اسلامی را به چنان شکلی آباد نموده و ادامه داده است که در پشت ایشان پایه های استوار و مستحکم، دوستانی مخلص و مدّبر، تشکیلات منظّم را اساس گذاشت است، لهذا مجاهدین و تمام مسلمانان مطمئن باشند، که این کاروان با همکاری و نصرت تمام مسئولین و افراد مطابق به آرمانهای عالیقدر امیر المؤمنین ملا محمد عمر مجاهد رحمه الله به سر منزول مقصود برسانند. ان شاءالله تعالی و ماذالک علی الله بعزیز

بر اساس فیصلهء رهبری امارت اسلامی، شورای رهبری و خانوادهء عالیقدر امیر المؤمنین رحمه الله امروز ۱۴ شوال ۱۴۳۶ هـ ق به مدت سه روز علماء کرام، امامان مساجد، شخصیت های جهادی و قومی، مسئولین امارت اسلامی، مجاهدین و عامهء ملت در تمام مناطق برای روح مرحوم امیر المؤمنین ملا محمد عمر مجاهد رحمه الله  ختم قرآن کریم، دعاء و فاتحه انجام میشود، و از دربار الله عزوجل به مرحوم امیر المومنین دعای مغفرت و موفقیت و استحکام امارت اسلامی صورت می گیرد.

در پایان باید یادآوری نمائیم  که ملا عبدالمنان آخند برادر امیر المؤمنین ملا محمد عمر مجاهد و فرزندش مولوی محمد یعقوب از تمام مسلمان بصورت خصوصی استدعا نموده اند که  اگر در زمان حاکمیت امارت اسلامی تحت زعامت مرحوم ملا محمد عمر مجاهد اگر کدام نوع حقوق آنان تلف شده باشد، همه را به ایشان معاف نمایند و در دعاهای نیک خود ایشان را فراموش نکنند، ما در این مصیبت عظیم تمام امت مسلمان و خاصتاً ملت مجاهد افغانستان را با خود شریک میدانیم و برای همه از بارگاه الله عزوجل خواستار تسلیت و صبر جمیل هستیم. والسلام

شورای رهبری امارت اسلامی و خانوادهء عالیقدر مرحوم ملامحمد عمر مجاهد

۱۴شوال المکرم  ۱۳۴۶هـ ق

۸ اسد ۱۳۹۴ هـ ش

۳۰ جولای ۲۰۱۵ میلادی