اعلامیهء امارت اسلامی بمناسبت (ششم میزان)بیستمین سالروز فتح کابل

ششم میزان سال ۱۳۷۵ هـ ش در تاریخ افغانستان یکروز تاریخی و فراموش نشدنی در تاریخ افغانستان است. در این روز یک برگ سیاه در تاریخ کشور از میان رفت، دورهء هرج و مرج تنظیمی پایان یافت و در پایتخت کشور بیرق سفید نظام صلح امیز اسلامی به اهتزاز درآمد.  در تاریخ کشور بمناسبت فرارسیدن […]

ششم میزان سال ۱۳۷۵ هـ ش در تاریخ افغانستان یکروز تاریخی و فراموش نشدنی در تاریخ افغانستان است. در این روز یک برگ سیاه در تاریخ کشور از میان رفت، دورهء هرج و مرج تنظیمی پایان یافت و در پایتخت کشور بیرق سفید نظام صلح امیز اسلامی به اهتزاز درآمد.

 در تاریخ کشور بمناسبت فرارسیدن بیستمین سراغاز متبرک، به ملت مؤمن، مظلوم و رنجدیدهء خود تبریک گفته و یکبار دیگر امید و آرزوهای حاکمیت شرعی سرتاسری را با آنان شریک می نمائیم.

بتاریخ ششم میزان فتح کابل توسط امارت اسلامی از این جهت یک رویداد مهم در تاریخ افغانستان شمرده می شود که  گلم شر، فساد، بی نظمی، جنگهای تعصبی و قومی، چور و چپاول و دیگر اعمال ناروا را از پایتخت افغانستان برچید. کابلی که دارائی های مردمان ملکی، لین های برق زیر زمینی و حتی حیوانات باغ وحش نیز از  چپاولگران تنظیمی در امن نبودند، بتاریخ ششم میزان  یک چنان روز امن، صلح و آرامش اغاز گردید که در سالهای گذشتهء آن مردم  آنرا ندیده بودند.

فتح کابل از سوی مجاهدین امارت اسلامی نه تنها با در نظر گرفتن تعیین سرنوشت کشور یک رویداد تاریخی بود بلکه ساختار و چگونگی این واقعه نیز بی مثال بود. نیروهای امارت اسلامی در تاریکی شب از چندین جهت وارد شهر کابل شدند. مگر نه به خانهء کسی داخل شدند و نه هم دارایی کسی را چور کردند، نه زیانی به مردمان ملکی وارد گردید و نه ادارات دولتی، بانکها، دوکانها و صرافی ها چور گردید و هیچگونه واقعهء اینچنینی صورت نگرفت که در چنین لحظات جنگی عادتاً اتفاق می افتد.

 دلیل آن اینست که مجاهدین امارت اسلامی همانند تفنگسالاران برای چور و چپاول وارد کابل نشده بودند، بلکه برای آوردن نظام اسلامی، صلح، نظم و اداره اقدام به فتح کابل کرده بودند.

کابلی که در پنجه های اشغال آمریکا و مزدورانشان گیر مانده است، یکبار دیگر با چنان وضعیتی مواجه است که خاطرات  پیش از  ششم میزان بر این شهر تاریخی را در یادها زنده می کند. کابل یکبار دیگر در میان تفنگسالاران و زورمندان  به بخش ها و کوچه ها تقسیم بندی شده است. زمین های دولتی و مناطق سبز را تفنگسالاران ساخته اند. همان تفنگسالاران دیروزی یکبار دیگر بر تصاحب تپه های  کابل با یکدیگر شاخ به شاخ می شوند، بر روی همدیگر سنگر گرفته  و به جنگ های تعصبی دامن می زنند. وضعیت امنیتی به حدی خراب است که اختطاف، قتل و سرقت های مسلحانهء سرمایه دارها و کسبه کاران به یک روال روزانه تبدیل شده است. همشهریان رنجکشیدهء کابل که غصب رژیم مفسد، اختلاس، چور و چپاول و اضمحلال حوصلهء شان را به پایان رسانده است یکبار دیگر در انتظار چنان ناجی هستند که قلب افغانستان را یکبار دیگر از شر آمریکایی ها و مزدوران و عناصر مفسد نجات دهد.

طوریکه مشخص است حکمروائی ظلم و فساد دوام ندارد. ان شاء الله دور نخواهد بود که یکبار دیگر کابل روی صلح، آرامش و نظام اسلامی را ببیند و از حاکمیت فاسد نجات یابد.  ان شاءالله تعالی . و ماذالک علی الله بعزیز

امارت اسلامی افغانستان

۱۴۳۷/۱۲/۲۵هـ ق

۱۳۹۵/۷/۶هـ   ش ــ ۲۰۱۶/۹/۲۷م