اعلامیهء امارت اسلامی بمناسبت ششم جدی، ۳۸مین سالروز تجاوز اتحاد شوروی

سی و هشت سال پیش در چنین روزی بتاریخ ششم جدی سال ۱۳۵۸ هـ ش افغانستان یکبار دیگر با آزمون تاریخی روبرو گردید و در قرن بیستم بلاک کمونیستی یعنی اتحاد شوروی وقت بر کشورمان تجاوز کرد. این روز در تاریخ تاخت و تاز تجاوزات بر افغانستان، چنان تاثیر فلاکت بار گذاشت که ملت مظلوم […]

سی و هشت سال پیش در چنین روزی بتاریخ ششم جدی سال ۱۳۵۸ هـ ش افغانستان یکبار دیگر با آزمون تاریخی روبرو گردید و در قرن بیستم بلاک کمونیستی یعنی اتحاد شوروی وقت بر کشورمان تجاوز کرد.

این روز در تاریخ تاخت و تاز تجاوزات بر افغانستان، چنان تاثیر فلاکت بار گذاشت که ملت مظلوم و بیچارهء افغانستان تا حال از مصایب و تسلسل بد بدبختی ها رنج می برد.

اتحاد شوروی بحیث صادرکنندهء مفکورهء کمونیستی می خواست آیدیالوژی منحوث خود را جهانی نماید. که این بار افغانستان را بحیث طعمه و هدف خود انتخاب کرد و در اینجا توسط مستخدمین استخباراتی و اجیران خود زندگی آرام و پرسکون ملت مسلمان افغان را به دردها، شهادت ها، هجرت ها و نابسامانی ها تبدیل کرد.

اما الحمدلله با گذشت یک دهه ملت با شهامت افغان برپایهء غیرت ایمانی و غرور افغانی خود توانست که این بلاک منحوث را به گودال تاریخ سر به نیست کند و انتقام شهادت ها، مصیبت ها و غم هایش را به شکلی گرفت که دیگر هیچکس در جهان، هیچ جهتی را به نام اتحاد شوروی نشناسد و یا نامی از آن ببرد.

در سلسلهء جهاد و مبارزات افغان ها، نه تنها اینکه افغانستان از دهان اژدهای سرخ نجات یافت؛ بلکه نیمی از جهان را نیز از شر کمونیزم خلاص کرد و نفس آرامش کشید.

مگر متاسفانه که استکبار جهانی از شکست اتحاد شوروی در افغانستان چیزی یاد نگرفت؛ بلکه با تغییر اندک مفکوره و سلاح های جدید در شروع قرن بیست و یکم یکبار دیگر افغانستان را زیر تاخت و تاز گرفت.

آمریکا که در اواخر قرن بیستم و پس از اشغال یوگسلاویای پیشین، جواب دندان شکنی نشنیده بود، از شکست اتحاد شوروی درس نگرفته بر افغانستان تجاوز کرد.

اما الحمدلله ملت غیور و با شهامت افغان همان ملت پیشین است و همان ایمان و غرور قبلی در رگ و وجودش است، پس دوباره در مقابل اشغال آمریکا به مانند جهاد در مقابل اتحاد شوروی به پا خواسته و از تجارب گذشته استفاده کرد. که اینست اکنون آمریکا نیز به مانند اتحاد شوروی با شکست و رسوایی مواجه است، عساکرش کشته می شوند، اقتصادش به زانو در می اید و حیثیت و یکه تازی جهانی اش از بین رفت.

امارت اسلامی این روز سیاه تجاوز شوروی بر افغانستان را زاییدهء تمام مصایب ونابسامانی های پسین می داند  و به افغان نماهایی که در خدمت اشغالگران مصروف هستند، اعلام می دارد که از وارد کردن مفکوره های ضد اسلامی و بیگانه خودداری کنید، همکاری اشغالگران را رها کنید، زیر سایه و بال اشغال، برادران خود را از بین نبرید، از حالت شکست و شرمساری کمونیست ها عبرت بگیرید و بیشتر از این به ملت و دین خود خیانت و جفا نکنید.

امارت اسلامی افغانستان

۱۴۳۹/۴/۹هـ ق

۱۳۹۶/۹/۶هـ ش

۲۰۱۷/۱۲/۲۷م