اظهارات سخنگوی امارت اسلامی در مورد حملهء اخیر قندهار

در رابطه به حملهء تاریخ ۱۰/۱/۲۰۱۷م که در قندهار شده بود امارت اسلامی در همان روز اول موقف خود را اعلام کرد که این حمله با ما ربطی ندارد. لیکن بطور مکرر دیده شد که مسئولین ادارهء کابل جهت مخفی کردن مشکلات و دسائس ذات البینی ایشان این حمله را به مجاهدین نسبت دادند تا […]

در رابطه به حملهء تاریخ ۱۰/۱/۲۰۱۷م که در قندهار شده بود امارت اسلامی در همان روز اول موقف خود را اعلام کرد که این حمله با ما ربطی ندارد.
لیکن بطور مکرر دیده شد که مسئولین ادارهء کابل جهت مخفی کردن مشکلات و دسائس ذات البینی ایشان این حمله را به مجاهدین نسبت دادند تا از یک سوی دست های پنهان این واقعه همان طور مخفی بماند و از سوی دیگر امارت اسلامی را هدف تبلیغات منفی خود قراردهند. همچنان دشمن توسط چنین آوازه ها سعی دارد که با استفاده از این حادثه بین امارت اسلامی و بین امارات متحده عربی ــ که اتباعش در موقع رویداد حضور داشتند- دورِی ایجاد نماید.
باید بگوییم که در همان روز مجاهدین امارت اسلامی در کابل و هلمند علیه دشمن حملات داشتند، که آن را اعلام کردند، اگر حادثهء قندهار با مار بطی میداشت ما این را نیز اعلام میکردیم.
امارت اسلامی حتی از گذشته ها با امارات متحده عربی روابط صمیمانه داشت و حالا نیز خواهان روابط حسنه با ایشان است، هیچگاه بالای اتباع و کارمندان ایشان – درحالیکه جهت مساعدت هموطنان ما آمده اند- حمله نخواهد کرد و نه هم این پالیسی امارت اسلامی میباشد که بر اشخاص و مؤسساتی که با ملت ما مساعدت میکنند حمله کند.
در قندهار بین زمامداران دشمن بر سر تقسیم قدرت، پیسه، و مسائل دیگر کشمکش شدید جریان دارد، که حادثهء مغلق اخیر نیز به سبب همین رقابت ها صورت گرفته است.
اگر چنین نباشد، پس انتقال مواد منفجره به چنین موقعیت مصئون ناممکن است، و اگر حمله توسط مجاهدین میبود باید همان لحظه آن را انجام می داد که قومندان امنیه موجود میبود که هدف مهم است ، این که قومندان ۳ دقیقه قبل از حمله از گردهمایی بیرون میرود و بعدا حمله میشود، بذات خود موضوع سوال بزرگ است.
قاری محمد یوسف احمدی سخنگوی امارت اسلامی
۱۴۳۸/۴/۱۶هـ ق
۱۳۹۵/۱۰/۲۵هـ ش ـــ ۲۰۱۷/۱/۱۴م