واکنش سخنگوی امارت اسلامی در مورد ادعاهای مسئولین اداره کابل در باره مذاکرات

آغاز گفتگوهای صلح و مذاکرات از همه جهت‌ها متقاضی حسن نیت و صداقت است. پروپاگندها، اظهارات بی‌مورد و تحریک‌کننده به فایده هیچ جهتی تمام نمی‌شود. از چند روز به اینسو مقامات اداره کابل در مورد آغاز مذاکرات و بندی‌های امارت اسلامی، موقف‌های خلاف واقعیت‌ها می‌گیرند. دو روز پیش، یک مشاور ارگ اداره کابل گفته‌است که […]

آغاز گفتگوهای صلح و مذاکرات از همه جهت‌ها متقاضی حسن نیت و صداقت است. پروپاگندها، اظهارات بی‌مورد و تحریک‌کننده به فایده هیچ جهتی تمام نمی‌شود.
از چند روز به اینسو مقامات اداره کابل در مورد آغاز مذاکرات و بندی‌های امارت اسلامی، موقف‌های خلاف واقعیت‌ها می‌گیرند.
دو روز پیش، یک مشاور ارگ اداره کابل گفته‌است که کلمه “بین الافغانی” در روند مذاکرات به گونه نادرست به‌کار برده می‌ شود و گویا گفتگوها میان اداره کابل و طالبان است و…..
امارت اسلامی اداره کابل را به صفت یک نظام نه بلکه یک چتری می‌داند که برای دوام اشغال امریکایی از غرب آورده شده است.
ما آغاز آن مذاکرات را قبول داریم و برایش آمادگی داریم که در پیمان تاریخی دوحه تسجیل شده و مذاکرات بین الافغانی است که تمام جهت‌های متنازع افغانی را احتوا می‌کند.
از سوی دیگر روز گذشته، رئیس ارگ اشرف غنی در گفتگو با تحلیل‌گران و رسانه‌های امریکایی ادعا کرده است که زندانیان رها شده امارت اسلامی امنیت جهان را تهدید می‌کند و به قاچاق مواد مخدر و خدانخواسته جرائم اخلاقی محکوم بودند.
ما این حرف‌های مغرضانه وی را نیز به شدت تقبیح می‌نمائیم و رد می‌کنیم. مجاهدین امارت اسلامی در سطح جهان مردم پاک، با شهامت و با افتخار هستند و برای هیچ کشور خارجی تهدید و خطر نبودند و نیستند، بلکه به این جرم گرفتار و مجازات شده بودند که خواهان حق مشروع آزادی و استقلال بودند، با اشغالگران و غلامان آن‌ها می جنگیدند و سالیان زیادی را به همین جرم در زندان‌ها سپری کردند و از سوی ادارات استخباراتی تهمت‌های مختلف به ایشان بسته شده، در حالی‌که برای همه معلوم است که به فساد اداری و اخلاقی کی‌ها ملوث هستند؟
اینگونه اظهارات غیر مسئولانه در آستانه مذاکرات نشان می‌دهد که اداره کابل هنوز هم مشغول است در برابر صلح موانع ایجاد می‌کند و می‌خواهد توسط پروپاگند‌ها جامعه جهانی را تحریک کند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی
۲۵/۱۲/۱۴۴۱هـ ق
۲۵/۵/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۸/۱۵م