عالیقدر امیرالمؤمنین (حفظه الله) به ولایت نیمروز سفر کرد

زعیم امارت اسلامی عالیقدر امیرالمؤمنین شیخ القرآن والحدیث مولوی هبه الله اخندزاده (حفظه الله) به روز پنجشنبه ششم ماه ربیع الاول سال روان ۱۴۴۵هـ ق، به ولایت نیمروز کشور سفر نمود. عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه الله در ولایت نیمروز با مسئولین ولایتی، رؤسا، اعضای شورای علماء و متنفذین، استادان مدرسه جهادی، قضات محاکم، ولسوالان و شمار […]

زعیم امارت اسلامی عالیقدر امیرالمؤمنین شیخ القرآن والحدیث مولوی هبه الله اخندزاده (حفظه الله) به روز پنجشنبه ششم ماه ربیع الاول سال روان ۱۴۴۵هـ ق، به ولایت نیمروز کشور سفر نمود.
عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه الله در ولایت نیمروز با مسئولین ولایتی، رؤسا، اعضای شورای علماء و متنفذین، استادان مدرسه جهادی، قضات محاکم، ولسوالان و شمار دیگری از مجاهدین جلسه کرد.
در جلسه عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه الله تعالی، خطاب به مسئولین متذکره سخنرانی علمی و همه جانبه نمود و به آنان در خصوص ترحم و شفقت بالای مردم، رسیدگی به مشکلات آنان، قدردانی از قربانی ها، متوجه نمودن به مسئولیت های شان و انجام آن به صورت درست، اصلاح اعمال، انجام امر بالمعروف و حفظ استقلالیت در امور قضایی، هدایات و توصیه های لازم صادر نمود.
شیوخ کرام که عالیقدر امیرالمومنین حفظه الله را همراهی می کردند، نیز برای حاضران در جلسه در زمینه های معارف، قضاء، افتاء، حفظ وحدت، اطاعت، تطبیق فرامین و رسیدگی به شکایات و عرایض مردم سخنرانی نمودند.
سپس عالیقدر امیر المومنین حفظه الله تعالی با قضات محاکم، اعضای شورای علماء، اساتید مدرسه جهادی و دهها تن از علمای دینی و متنفذین این ولایت دیدار کرد، پیشنهادات، مشوره ها و مشکلات آنان را استماع نمود و در رابطه به آن، هدایات لازم صادر نمود.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی افغانستان
۸/۳/۱۴۴۵هـ ق
۱/۷/۱۴۰۲هـ ش ــ ۲۰۲۳/۹/۲۳ م