امیرالمؤمنینی که من می‌شناسم/۹

نویسنده: مهاجر فراهی ترجمه: محمدصادق طارق عالی‌قدر امیرالمؤمنین، رٶساى ولایتی را بسیار تشویق نمود و بر اهمیت کار و مبارزه شان روشنایی انداخت. او فرمود: شما برای وحدت امت اسلامی کار کنید، بقیه‌ی دنیا برای اجرا نمودن قوانین دموکراسی هر نوع فرمایش آمریکا را می‌پذیرد اما شما مقاومت و مبارزه کنید، هرگز از موضع خود […]

نویسنده: مهاجر فراهی
ترجمه: محمدصادق طارق

عالی‌قدر امیرالمؤمنین، رٶساى ولایتی را بسیار تشویق نمود و بر اهمیت کار و مبارزه شان روشنایی انداخت. او فرمود: شما برای وحدت امت اسلامی کار کنید، بقیه‌ی دنیا برای اجرا نمودن قوانین دموکراسی هر نوع فرمایش آمریکا را می‌پذیرد اما شما مقاومت و مبارزه کنید، هرگز از موضع خود نگذرید، بر عقیده خود ثابت قدم باشید.

مقام رهبریت افزود؛ که مسؤولان باید در جهت بهبود وضعیت کاری خویش با علما، فرهیختگان و متنفذان قومی مشورت و جلساتی داشته باشند و اندیشه‌های صحیح آنان را عملی سازند. زعیم محترم امارت اسلامی بسیار تاکید نمود که انتخاب در تمام ادارات باید بر اساس صلاحیت و استعداد باشد نه روابط و شناخت.

وی همچنان توصیه نمود که شما باید کار کنید و وقت گران‌بهای خود را صرف کارهای بیهوده نکنید. وی گفت؛ ما باید در تمام زمینه‌ها به مردم امکانات فراهم کنیم.

زعیم در ادامه سخنان خویش گفت: یک روز راه می‌رفتم کودکی را دیدم که کیسه (بوجی) در دست داشت و روی کثافات می‌گشت، طبیعتم خیلی افسرده شد و با خود گفتم: آیا برای ما قابل پذیرش است که کودکان خود را در همچین حالتی ببینیم؟ سپس مسئولین را طلب کرده و با جدیت تمام به آنان دستور دادم که غم این اطفال خوردسال را بخورید‌، خانواده‌های آنان را پیدا کنید و از آنها بپرسید که چرا این بچه‌های کم‌سن روی اشغال‌ها می‌گردند؟ اگر وضعیت اقتصادی خانواده‌های شان خراب بود ما به اندازه کار کودکان برای شان معاش ماهیانه مقرر می‌کنیم و با اقوام شان مشوره کنید که هر نوع درس را برای فرزندان‌ خود مناسب می‌بینند ما ترتیب شان را مهیا می‌کنیم.

وی همچنین فرمود:
دشمنان در ۲۰ سال گذشته جهت متفرق ساختن ما زحمات زیادی کشیدند، اما الحمدلله موفق نشدند چون در بین ما ارتباط روحی و قلبی وجود دارد که به سبب آن صف ما یک‌پارچه نگه داشته شده است. دشمنان ما این راز را درک کرده نمی‌توانند.

مجلس رهبریت از نورانیت مالامال بود، گمان می‌کردی با یک عارف و عالم اسلاف گذشته نشسته‌ای، در تمام سخنان شان للهیت، عبادت خدا، فکر عمیق آخرت، اصلاح مسلمانان، دل‌سوزی بر رعیت و عزم قوی برای حل نمودن مشکلات شان غالب بود.

در تمام صحبت‌های وی همچین چیزی را احساس نکردیم که در هر نوع شرایطی برای قدرت و اقتدار تلاش نماید. همچنان از عزم قوی و اراده‌ی مستحکم رهبریت دریافتیم که تحت هیچ نوع شرائطی حاضر به معامله نمودن روی شریعت، ارزش‌های اسلامی و مصالح علیای کشور نمی‌باشد.

وقتی رهبری سخنرانی را به پایان رساند، تمام رٶساى ولایتى یکی پس از دیگر به نوبت پیش امیرالمومنین می‌آمدند و تا دیر زمان با وی سرگرم صحبت بودند.

من واقعاً از حوصله‌ی زعیم شگفت‌زده شده بودم تا زمانی‌که خود فرد رخصت می‌گرفت به سخنانش گوش می‌داد. با تمام دوستان با همین شفقت و صمیمیت خداحافظی نمود سپس برای تمام شان دعای هدایت و استقامت و برای کشور دعای ثبات دوام‌دار نمود‌. حفظه‌الله

ادامه دارد …