جوزجان: ۲ تن موظفین عشر(عاشرین) دربدل رویش نامناسب شان با مردم،مجازات شدند

بر اساس خبر، مسئولین امارت اسلامی ۲ تن از موظفین جمع آوری عشر (عاشرین) را در مربوطات ولسوالی مردیان ولایت جوزجان  دربدل رویش نامناسب شان با مردم مجازات کردند. این عاشرین عوض اینکه عشر معینه شان را از مردم جمع آوری نمایند، تمام زکات اموال شان را میخواستند که مسئولین امارت اسلامی آنان را دستگیر […]

بر اساس خبر، مسئولین امارت اسلامی ۲ تن از موظفین جمع آوری عشر (عاشرین) را در مربوطات ولسوالی مردیان ولایت جوزجان  دربدل رویش نامناسب شان با مردم مجازات کردند.

این عاشرین عوض اینکه عشر معینه شان را از مردم جمع آوری نمایند، تمام زکات اموال شان را میخواستند که مسئولین امارت اسلامی آنان را دستگیر وبه زندان انداختند.

خبرمیگوید که مردم بعد از گرفتن  زکات تمام اموال شان ، به کمیسیون سمع شکایات وتلفات ملکی امارت اسلامی عارض شدند وقضیه طبق اصول تحقیق گردید وعاشرین متذکره به زندان محکوم شدند.

قرار معلومات بعد از دستگیری عاشرین متذکره، زکات اخذ شده از مردم، دوباره به مردم سپرده شد تا خود آنان زکات شان را به هرکی میخواستند با خوش خود شان بدهند .

علاوه برآن از مردم منطقه نیز معذرت خواسته شد وهمچنان مصارف  وسرگردانی این جریان که جمعا ۱۵ هزار افغانی شده بود، نیز به مردم داده شد.

قرار فرمان مقام امارت اسلامی موظفین عشر نمی توانند از مردم جبرا زکات اخذ نمایند وصرف میتوانند نصف عشر غله جات مردم را اخذ نمایند ونصف بقیه عشر شان را خود مردم با رضا ورغبت شان به هرکس که میخواستند بدهند.

واکنون عاشرین متذکره در زندان به سر می برند.

قابل ذکر است از این ببعد هرمسئول درجمع آوری عشر وزکات از زور کار بگیرند یا سبب آزار واذیت مردم شوند، مجازات خواهند شد و قصاص اذیت و آزار مردم از آنان گرفته می شود.