در دو هفته گذشته، ۹۱ نفر ملکی از سوی عساکر اداره کابل در کشور شهید و زخمی شده‌اند

به دوام وحشت‌ها و جنایات مکرر جنگی، در دو هفته گذشته در حملات و بمبارد‌های عساکر اداره کابل و حامیان خارجی شان تعداد زیادی هموطنان ملکی ما شهید و زخمی شده‌اند. این تلفات مردم ملکی در ۲۰ ولایات کشور (نورستان، بادغیس، پکتیا، لغمان، هلمند، سرپل، فراه، بلخ، کابل، فاریاب، غزنی، قندز، بدخشان، ننگرهار، جوزجان، قندهار، […]

به دوام وحشت‌ها و جنایات مکرر جنگی، در دو هفته گذشته در حملات و بمبارد‌های عساکر اداره کابل و حامیان خارجی شان تعداد زیادی هموطنان ملکی ما شهید و زخمی شده‌اند.
این تلفات مردم ملکی در ۲۰ ولایات کشور (نورستان، بادغیس، پکتیا، لغمان، هلمند، سرپل، فراه، بلخ، کابل، فاریاب، غزنی، قندز، بدخشان، ننگرهار، جوزجان، قندهار، بغلان، میدان‌وردک، تخار و کاپیسا) بر اثر ۳۷ حملات هوایی، پرتاب موشک ها و حملات مستقیم به میان آمده‌است.
در سلسله هدف قرار دادن مردم ملکی به شمول زنان و کودکان ۲۲ تن هموطنان ما شهید و ۶۹ تن دیگر زخمی شدند. تعداد زیادی از خانه‌های شان بیرون کشیده شدند و درین فصل سرد زمستان ۲۹ باب خانه، ۲ باب مسجد، ۲ باب کلینک صحی، ۱ باب مدرسه دینی، ۱ باب مکتب و ۲۶ باب دکان‌های مردم ملکی تخریب شده و ۱۶ راس مواشی مردم هم از بین برده شده‌است.
امارت اسلامی کشتارهای فوق الذکر را به‌شدت تقبیح نموده و ان را جنایت جنگی می پندارد، از ادارات حقوقی و بشری و جهت‌های ذیدخل می‌خواهد که برای جلوگیری از اینگونه ظلم و جنایات مکلفیت خود را ادا نمایند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی
۲۹/۶/۱۴۴۲هـ ق
۲۳/۱۱/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۱/۲/۱۱م