هلمند : آخرین جزئیات از فتح حوزۀ پنجم شهر لشکرگاه

از ولایت هلمند خبر رسیده است که حوالی ۴ روز قبل، کمربند و مراکز امنیتی و دفاعی  دشمن در مناطق قلعه پری سبز، مهاجر و مختار در مربطات حوزۀ ۵ شهر لشکرگاه مورد حملل مسلحانۀ گستردۀ مجاهدین قرار گرفته است . در این عملیات یک حوزه، یک ماموریت، قلعۀ مهم پری سبز و ۲۳ پوسته […]

از ولایت هلمند خبر رسیده است که حوالی ۴ روز قبل، کمربند و مراکز امنیتی و دفاعی  دشمن در مناطق قلعه پری سبز، مهاجر و مختار در مربطات حوزۀ ۵ شهر لشکرگاه مورد حملل مسلحانۀ گستردۀ مجاهدین قرار گرفته است .

در این عملیات یک حوزه، یک ماموریت، قلعۀ مهم پری سبز و ۲۳ پوسته بطور کامل فتح گردیده است .

همچنین قوای کماندوهای اجیر  نیز مورد حملۀ مسلحانۀ گستردۀ مجاهدین قرار گرفته است که در اثر آن ۴ عرده موتر زرهی قوای دشمن تخریب گردیده است و ۱۰ تن کماندو بشمول قومندان وحشی دشمن ( احمدشاه ) و ۱۲ تن پولیس و سنگوری بشمول قومندان امنیۀ ولسوالی نوزاد ( عطاؤالله ) در آن جابجا کشته شده اند.

در این جنگ همچنین ۱۷ تن از اجیران بشمول یک قومندان وحشی دشمن ( شریف الله بارک ) زخمی گردیده و ۱۳ تن دیگر زنده دستگیر شده اند.

در پایان این عملیات از دشمن ۵ عراده موتر رینجر، یک عرده داتسن، ۶ عراده موترسایکل، یک عراده آمبولانس، ۴ میل پیکا، ۳ قبضه راکت، ۱۴ میل کلاشنکوف، یک پایه هاوان وسط، یک پایه دهشکه و مقدار زیادی مهمات به دست مجاهدین افتاده است.

در تمام این درگیری ها ۱۲ تن از مجاهدین زخمی گردیده اند و ۳ تن دیگر بشمول یک دلگی مشر ( زرقاوی ) بشهادت رسیده اند.تقبلهم الله تعالی

۲۰۲۱/۷/۳۱