در دو هفته گذشته، در حملات دشمن بر مردم ملکی ۸۳ نفر ملکی شهید و زخمی شدند

به دوام وحشت ها و جنایات جنگی، در ۴۳ حملات و بمباردهای عساکر اداره کابل بر مردم ملکی، تعداد زیادی هموطنان ما شهید و زخمی شده اند. این حملات وحشیانه در ۲۲ ولایت های کشور (قندهار، پکتیا، هلمند، دایکندی، خوست، فراه، غزنی، میدان وردک، هرات، فاریاب، جوزجان، لوگر، بدخشان، قندوز، بغلان، پکتیا، نورستان، نیمروز، بادغیس، […]

به دوام وحشت ها و جنایات جنگی، در ۴۳ حملات و بمباردهای عساکر اداره کابل بر مردم ملکی، تعداد زیادی هموطنان ما شهید و زخمی شده اند.
این حملات وحشیانه در ۲۲ ولایت های کشور (قندهار، پکتیا، هلمند، دایکندی، خوست، فراه، غزنی، میدان وردک، هرات، فاریاب، جوزجان، لوگر، بدخشان، قندوز، بغلان، پکتیا، نورستان، نیمروز، بادغیس، پروان، سرپل و بلخ) به گونه ارادی بر مردم ملکی انجام یافته، که در نتیجه آن؛ به شمول زنان و کودکان ۳۵ تن شهید و ۴۸ تن دیگر زخمی شده اند.
همچنان بر اثر حملات و بمباردهای دشمن ۳ باب مسجد و ۲۲ باب خانه های مردم ملکی در این فصل سرد زمستان تخریب شده و ۴ عراده موترهای مردم ملکی نیز از بین رفته است.
امارت اسلامی حملات و بمبارد بر مردم ملکی را به الفاظ شدید تقبیح نموده و آن را جنایت جنگی می خواند.
همچنان بر ادارات جهانی بشری و حقوقی بار دیگر صدا می کند که در مورد این کشتار بی رحمانه مردم ملکی مسئولیت خود را ادا نموده از تکرار اینگونه جنایات جلوگیری و این مظالم را محکوم بکنند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی
۱۵/۶/۱۴۴۲هـ ق
۹/۱۱/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۱/۱/۲۸