جنایت: دشمن وحشی کلینیک صحی را در فاریاب بمبارد و از یک کلینیک در ننگرهار سنگر ساخته‌است

پری‌روز، کلینیک سی‌اچ‌ام‌ پلس (CMH+) در ولسوالی المار ولایت فاریاب که خدمات صحی را به مردم منطقه عرضه می‌کرد از سوی دشمن مزدور بمبارد و تخریب شد. این یک نمونه‌ای از اعمال ضد تاسیسات عام المنفعه و صحی دشمن مزدور است که با کمال چشم سفیدی انجام می‌یابد. این کلینیک که تمام وسائط و وسائل […]

پری‌روز، کلینیک سی‌اچ‌ام‌ پلس (CMH+) در ولسوالی المار ولایت فاریاب که خدمات صحی را به مردم منطقه عرضه می‌کرد از سوی دشمن مزدور بمبارد و تخریب شد.
این یک نمونه‌ای از اعمال ضد تاسیسات عام المنفعه و صحی دشمن مزدور است که با کمال چشم سفیدی انجام می‌یابد.
این کلینیک که تمام وسائط و وسائل طبی و ساختمان آن تخریب شده از سوی موسسه انکشافی سنایی (SDO) تمویل می‌شد.
همچنان این کلینیک خدمات گوناگون طبی را به مردم ملکی ارائه می‌کرد که اکنون مردم از فایده آن محروم شدند.
این کلینک در مجموع ۲۳ تن پرسونل داشت که ۱۴ تن آن از طبقه ذکور و ۹ تن دیگر از طبقه اناث بودند.
از سوی دیگر چند روز می‌شود که عساکر اداره کابل در منطقه فیتل ولسوالی شیرزاد ولایت ننگرهار در کلینک محلی دی‌اچ سنگر ساخته‌اند و ازان جا عملیات وحشیانه شان را انجام می‌دهند.
با این کار، تمام کلینک را فلج و کارکنان و پرسونل آن را تهدید کرده و اخراج کرده‌اند، نیز مردم را از رفتن به این کلینک منع کرده اند.
کمیسیون صحت امارت اسلامی اینگونه جنایات مکرر بشری دشمن را به شدید ترین الفاظ تقبیح نموده و از سازمان‌های جهانی صحی و بشری می‌خواهد که به این فاجعه توجه جدی نمایند و برای جلوگیری از چنین اعمال و جنایات دشمن نقش خود را ایفا کنند.
همچنان رسانه‌های کشور باید خاموش نمانند و اینگونه اقدامات ضد ملت را باید تحت پوشش قرار بدهند و برای متوقف ساختن اینگونه اعمال ضد مردمی باید مکلفیت خود را ادا نمایند.

قاری محمدیوسف احمدی سخنگوی امارت اسلامی
۳۰/۷/۱۴۴۲هـ ق
۲۴/۱۲/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۱/۳/۱۴م