جزئیات اخیر راپور حملات فدایی در سمنگان

درین حملات ۱۱۹ تن کارمندان استخباراتی کشته و زخمی و تعداد زیادی وسایط دشمن تخریب شد در سلسله عملیات الفتح، حدود ساعت ۱۱ چاشت امروز در شهر ایبک، مرکز ولایت سمنگان، ریاست استخبارات دشمن (به اصطلاح امنیت ملی) که پلان های بمباردها، گرفتاری ها و وحشت های دشمن در شمال کشور، دران جا طراحی می […]

درین حملات ۱۱۹ تن کارمندان استخباراتی کشته و زخمی و تعداد زیادی وسایط دشمن تخریب شد

در سلسله عملیات الفتح، حدود ساعت ۱۱ چاشت امروز در شهر ایبک، مرکز ولایت سمنگان، ریاست استخبارات دشمن (به اصطلاح امنیت ملی) که پلان های بمباردها، گرفتاری ها و وحشت های دشمن در شمال کشور، دران جا طراحی می شد و امروز هم نشست مهمی آن جا جریان داشت، از سوی سه تن مجاهدین فدایی کندک استشهادی امارت اسلامی (حافظ محمد قندهاری، بیت الله زابلی و سیف پکتیاوال) مورد حملات فدایی قرار گرفت.
نخست توسط انفجار بزرگ از سوی یکتن مجاهد فدایی موانع برداشته شد و سپس دو تن فدائیان دیگر توانستند با اسلحه و مهمات شان داخل ساختمان ریاست شوند و نول تفنگ های شان را به سوی عساکر و کارمندان نیمه جان استخباراتی دور بدهند.
در جریان این عملیات ۴ ساعته، به شمول افسران و کارمندان مهم استخباراتی دشمن ۴۷ عسکر جا بجا کشته و ۷۲ تن دیگر به شدت زخمی شدند.
در نتیجه این عملیات، بخش زیادی ساختمان استخبارات منهدم و شماری زیادی از وسایط و وسایل از بین رفته و دشمن ضربه محکمی خورده است.
قابل یادآوری است که از این مرکز استخباراتی، برای بیشتر ولایات زون شمال به حیث مرکز عملیاتی استفاده می شد، که در نتیجه آن عملیات ها تعداد زیادی مردم کشته و بندی می شدند و همچنان در برابر مجاهدین نیز پلان های عملیاتی دران جا طراحی می شد.
امارت اسلامی خواهان اینست که هر چه زودتر مذاکرات بین الافغانی آغاز شود و راه معقولی برای پایان جنگ تلاش شود، اما دشمن مزدور هنوز هم از تفاهم بین الافغانی فرار می کند، در برابر پروسه ملی موانع ایجاد می کند و طرفدار دوام جنگ است.
به خصوص ارگان های استخباراتی دشمن همه روزه مشغول دسیسه سازی و طراحی پلان های شوم در برابر ملت است، اما مجاهدین آن ها را از نزدیک مراقبت می کنند، وقت به وقت پلان های شان را کشف و مراکز طراحی شان را اینگونه مورد حملات کوبنده قرار می دهند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی
۲۲/۱۱/۱۴۴۱هـ ق
۲۳/۴/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۷/۱۳م