اظهارات سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به راپور یوناما در مورد تلفات ملکی

یوناما امروز یکبار دیگر راپوری را پخش کرده است که جزئیات یک ساله تلفات ملکی دران منتشر شده است. متاسفانه، این راپور باز هم عاملان اصلی تلفات ملکی را به شکل سلیقوی پنهان نموده و مسئولیت اکثریت رویدادها را به مجاهدین امارت اسلامی منسوب می کند. در این راپور، تذکر داده شده که در یک […]

یوناما امروز یکبار دیگر راپوری را پخش کرده است که جزئیات یک ساله تلفات ملکی دران منتشر شده است.
متاسفانه، این راپور باز هم عاملان اصلی تلفات ملکی را به شکل سلیقوی پنهان نموده و مسئولیت اکثریت رویدادها را به مجاهدین امارت اسلامی منسوب می کند.
در این راپور، تذکر داده شده که در یک سال گذشته مسئولیت ۴۵٪ تلفات ملکی به امارت اسلامی مربوط می شود، تنها ۲۲٪ تلفات به عساکر اداره کابل راجع شده است و هر چه نیروهای خارجی، که عاملان تعداد زیادی تلفات ملکی بوده اند، کاملا برائت داده شده اند.
ما اینگونه راپور ناقص را که به اساس معلومات نادرست ترتیب شده است، رد می نمائیم، اگرچه این راپور پیش از نشر، با ارگان مربوطه امارت اسلامی شریک شده بود، اما نگرانی ها، معلومات دقیق و جزئیات واقعی که ما با آن ها داده بودیم، مراعات نشده است.
روی اسناد، اینگونه راپورها از سوی یوناما تنها به اساس معلوماتی ترتیب و پخش میشود که ارگان های استخباراتی و نظامی اداره کابل به هدف پروپاگند آن را با یوناما شریک می سازند.
از طرف دیگر، ولسوالی ها، قریه ها و مناطق وسیعی که همه روزه از سوی اداره کابل و حامیان خارجی شان مورد بمباردمان، حملات هاوان و توپ خانه، چاپه ها، ظلم و شکنجه اربکی ها و دیگر وحشت ها قرار می گیرند، در باره آن یا اصلا معلومات داده نشده و یا بسیار کم نشان داده شده است.
امارت اسلامی کمیسیون مستقلی برای جلوگیری از تلفات ملکی دارد، که در صفوف امارت اسلامی مسئولیت جلوگیری از تلفات ملکی، و در صورت رخ دادن تلفات ملکی وظیفه بررسی رویدادها و مجازات نمودن عاملان آن را دارد، و بسیار به خوبی وظیفه خود را به پیش برده است.
امارت اسلامی تلفات ملکیِ پیش آمده از حملات بی باکانه، بمباردمان ها، چاپه ها، حملات پرتاب راکت ها و دیگر عملیات های وحشیانه را تقبیح نموده و از یوناما می خواهد که با افشا نمودن عاملان اصلی تلفات ملکی، آن را بررسی دقیق نماید و از این موضوع کاملا بشری استفاده سیاسی نکند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی
۱۱/۷/۱۴۴۲هـ ق
۵/۱۲/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۱/۲/۲۳م