اظهارات سخنگوی امارت اسلامی در مورد خواسته‌های غیر مسئولانه رئیس اداره کابل از شورای امنیت

روز گذشته رئیس اداره کابل اشرف غنی، از شورای امنیت سازمان ملل خواسته که تحریم‌های ظالمانه بر بزرگان امارت اسلامی به‌جای خود باقی بماند و ازان به‌حیث ابزار فشار استفاده شود. امارت اسلامی بارها واضح نموده که مقامات اداره کابل، اراده و نیت صلح را ندارند و پیش‌رفت‌های که تا اکنون درین راستا شده، نتیجه […]

روز گذشته رئیس اداره کابل اشرف غنی، از شورای امنیت سازمان ملل خواسته که تحریم‌های ظالمانه بر بزرگان امارت اسلامی به‌جای خود باقی بماند و ازان به‌حیث ابزار فشار استفاده شود.

امارت اسلامی بارها واضح نموده که مقامات اداره کابل، اراده و نیت صلح را ندارند و پیش‌رفت‌های که تا اکنون درین راستا شده، نتیجه فشار جهت‌های خارجی بوده‌است.

از خواسته‌های غیر مسئولانه اشرف غنی درین فرصت حساس صلح، واضح می‌شود که آن‌ها هنوز هم می‌خواهند در برابر صلح موانع ایجاد کنند، پروسه را با ناکامی مواجه بسازند و خلاف روح صلح و مذاکرات موقف بگیرند.

این تنها بیان‌گر اراده‌ خصمانه‌ی اشرف غنی در برابر صلح نیست، بلکه پیش از آن معاونان و دیگر مسئولان اداره کابل نیز برای سبوتاژ کردن پروسه صلح تلاش کرده‌ و برای ایجاد موانع داخلی و خارجی در برابر پیش‌رفت‌ها تلاش کرده‌اند.

امارت اسلامی این‌گونه اظهارات و مطالبات را تقبیح نموده، و آن‌را برخورد عقدوی برای دوام جنگ و در برابر پروسه صلح می‌داند.
تمام جامعه جهانی به‌شمول شورای امنیت باید اوضاع جاری در افغانستان را به‌دقت تحت نظر بگیرند و به خواست مفسدین مشهور، در برابر پیمان مهم دوحه موانع ایجاد نه نمایند، بلکه برعکس کوشش کنند که جلو تخریب‌کنندگان صلح و خواستاران دوام قدرت را بگیرند، تا توافقنامه دوحه آن‌چنانکه مناسب است عملی شود. این هم به نفع افغان‌ها، هم امریکا و هم جامعه جهانی است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی
۶/۴/۱۴۴۲هـ ق
۱/۹/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۱۱/۲۱م