قتل های دلخراش برای چه؟

تبصره هفته: از وقتیکه موضوع خروج قوتهای خارجی از افغانستان در توافقنامه دوحه مطرح شده است، از همان روز اداره اشرف غنی در کابل تلاش کرده است تا پروسۀ خروج نیروهای خارجی را با تاخیر و موانع مواجه سازد و برای این هدف به اعمال گوناگون دست انداخته است. مقامات اداره کابل از یکسو تلاش […]

تبصره هفته:

از وقتیکه موضوع خروج قوتهای خارجی از افغانستان در توافقنامه دوحه مطرح شده است، از همان روز اداره اشرف غنی در کابل تلاش کرده است تا پروسۀ خروج نیروهای خارجی را با تاخیر و موانع مواجه سازد و برای این هدف به اعمال گوناگون دست انداخته است.

مقامات اداره کابل از یکسو تلاش می ورزند که در مقابل عملی شدن توافق دوحه ایجاد موانع نمایند و در این راستا موضوع زندانیان، اعلام خط سرخ، تشدید جنگ و از طروق مختلف تلاش کرده اند، تا راه نقشه صلح آمیز را بی اعتبار سازند. از سوی دیگر تقلا می کنند که حالات افغانستان را به جهانیان نادرست معرفی کنند تا کشورهای غربی به تمدید و حضور نظامیان خود در افغانستان تن در دهند.

اداره کابل در چندین ماه گذشته بصورت مسلسل این خبر را همرسانی می کند که در عملیات های خود افراد مسلح القاعده یا گروه های دیگر را به قتل رسانده است. در حالیکه در ده سال گذشته آنها چنین ادعاهایی ننموده بودند. آغاز نشر غیر مترقبه اینگونه ادعاها نشان دهندۀ آنست که اداره کابل می خواهد تا با دروغ به جهانیان معلومات غلط در مورد افغانستان ارائه دهد و به دروغ افغانستان را پناهگاه القاعده و گروه های دیگر معرفی کند.

دیگر اینکه شبکه استخباراتی مرموز اداره کابل نیز زنجیرۀ حملات و قتل های ناگوار و دلخراش را براه انداخته است. گاهی بر شفاخانه ها، مراکز زایمان، ادارات تعلیمی و رسانه ها حمله ور می شوند و زمانی نیز در داخل شهر زنان و کودکان را هدف قرار می دهند و  در حالی از این صحنه های دلسوز عکاسی می کنند که کودکان مادر زخمی شان را فریاد می زنند. همینطور در این اواخر قتل گروهی خبرنگاران زن در ننگرهار، عکاسی از آنها و بازنشر منظم تصاویر نشان دهندۀ اینست که این قتل های جگرسوز و رسانه یی کردن منظم و پلان شده آن بر اساس یک پروگرام و برنامه از پیش تعیین شده صورت می گیرد.

اداره کابل تلاش می ورزد که با رسانه یی کردن اینچنین صحنه های ناگوار و جانکاه، وضعیت افغانستان را به جهانیان خطرناک و وحشتناک نشان دهد. افغانستان را قتلگاه زنان، کودکان و افراد ملکی بیگناه معرفی کند. تا بجای موقف عقلانی جهانیان و کشورهای دخیل در افغانستان، آنها را به عکس العمل عاطفی مجبور سازند.

امارت اسلامی افغانستان همانطور که در هر وقت اینگونه اعمال وحشیانه و قتل های اداره کابل را نکوهش نموده است، یکبار دیگر به هموطنان و جهانیان اعلام می دارد که سلسله اخیر قتل های مرموز و دلخراش، کار استخبارات اداره کابل است. که می خواهند برای رسیدن به اهداف سیاسی خود، خون ملت را جاری سازند. هموطنان و جهانیان باید علیه اینگونه اعمال وحشیانه صدای اعتراض خود را بلند کنند. ملل متحد و سازمان های حقوق بشر باید در مورد این حملات تحقیقات و بررسی دقیق و درست انجام دهند و تنها به واکنش مطبوعاتی اکتفاء نکنند.