امیرالمؤمنین ملا محمدعمر مجاهد یک رهبر استثنائی این عصر

تبصره هفته: چهارم ماه ثور که با ماه رمضان مصادف است، هشتمین سالروز وفات مؤسس امارت اسلامی امیرالمؤمنین ملامحمد عمر مجاهد است. در این مورد در سطح ملی و بین المللی رهروان فکر اسلامی و حامیان امارت اسلامی تاثرات نیک، خاطرات، تمنیات خویش و نمونه هایی از کارنامه های مرحوم امیرالمؤمنین را یاددهانی کرده و […]

تبصره هفته:

چهارم ماه ثور که با ماه رمضان مصادف است، هشتمین سالروز وفات مؤسس امارت اسلامی امیرالمؤمنین ملامحمد عمر مجاهد است. در این مورد در سطح ملی و بین المللی رهروان فکر اسلامی و حامیان امارت اسلامی تاثرات نیک، خاطرات، تمنیات خویش و نمونه هایی از کارنامه های مرحوم امیرالمؤمنین را یاددهانی کرده و از طریق نشر در رسانه های جمعی یاد امیر مرحوم را تجلیل نمودند.

مرحوم امیرالمؤمنین از شخصیت های عظیم سیاسی و اصلاحی عصر حاضر بود. اینگونه شخصیت ها گاهگاهی در قرن ها تکرار می شوند. نامبرده آن فریضۀ فراموش شدۀ سیاست و حاکمیت اسلامی را که در چند قرن گذشته از مردم فراموش شده و تطبیق آن ناممکن شمرده میشد، دوباره زنده نموده و به آن جامه عمل پوشاند. مرحوم ملاصاحب یکبار دیگر به جهانیان ثابت نمود که اگر ایمان، اخلاص، عزم و اعتماد و باور به مبادئ خویش موجود باشد، اکنون نیز ممکن است که همانند خیرالقرون حکومتی استوار بر اساسات کامل اسلامی ایجاد، قانون شرعی نافذ، حدود شرعی اجراء و همه بخش های حکومتداری، قانون، قضاء، فرهنگ، معارف و اقتصاد در موازات دستور روشن شریعت برابر شود.

بزرگترین کارنامه مرحوم امیرالمؤمنین این بود که در این نظم جهانی عصر حاضر یک نسخه فراموش شدۀ سیاسی را مطرح کرد که آن نظام اسلامی است. نظامی که امور تدوین، تصویب و طراحی آن از سوی کدام مفکر یا فیلسوف غربی مطرح نشده است، بلکه الله متعال برای اصلاح انسان ها و ثبات نظام جامعه به زمین فرو فرستاده است. یگانه نظامی که ضامن سعادت انسان، امنیت، عدالت، صعود اخلاقی و پیشرفت جامعه دانسته می شود.

مصیبت اینست که شخصیت مرحوم امیرالمؤمنین ملامحمد عمر مجاهد و ماهیت امارت اسلامی افغانستان هنوز هم در گردهای تبلیغات منفی گم و درک واقعی آن برای مردم آسان نیست. لازم است که شخصیت مرحوم ملا صاحب، تقوا، اخلاص و تعهد ایشان به معتقداتش بیطرفانه مورد بررسی قرار گیرد. جهانیان بدون عینک تبعیض و ملاحظات سیاسی، ماهیت نظام اسلامی را مطالعه کنند، که در آن چه اندازه ذخیره عظیم عدالت و سعادت محفوظ است. ذخیره یی که عالیقدر امیرالمؤمنین ملا محمد عمر مجاهد به نصرت الله متعال عملاً به جهانیان نشان داد و اثرات مثبت آن را همه مشاهده نمودند.

حال که یکبار دیگر بحث در مورد نظام آتی افغانستان شدت گرفته است، پس هموطنان و جهانیان باید به یاد داشته باشند که نظام اسلامی و نفاذ شریعتی که دو و نیم دهه پیش، درد همه هموطنان و ملت را مداوا نمود، ملت را از بدبختی تفنگسالاری و مشکلات نجات داد، سالمیت کشور و حیثیت جهانی آن را محفوظ نمود و راه را برای زندگی امن، مطمئن و باسعادت مساعد نمود، اکنون نیز همۀ مشکلات موجود تنها در نظام اسلامی حل شده می تواند.