مصاحبۀ اختصاصی مجلۀ حقیقت با محترم ملا نادر صاحب مسئول قطعه نظامی ولایت سرپل

ترتیب و تقدیم: ابو اُسوه شهید زاده اشاره: در سفری جهادی با مردی مواجه شدم که صحبت های شیرین داشت، کم سخن بود اما هرگاه سخن می گفت خوش آدم می شد که سخن بزند، مهربان و مشفق، در حالیکه فرمانده ای جهادی بود با رفقاء از همه خاکی تر برخورد و اخلاق میکرد، میهمان […]

ترتیب و تقدیم: ابو اُسوه شهید زاده

اشاره:

در سفری جهادی با مردی مواجه شدم که صحبت های شیرین داشت، کم سخن بود اما هرگاه سخن می گفت خوش آدم می شد که سخن بزند، مهربان و مشفق، در حالیکه فرمانده ای جهادی بود با رفقاء از همه خاکی تر برخورد و اخلاق میکرد، میهمان را نوازش و از جای خودش برایش ایثار می کرد، همسنگرانش او را بخاطر همین مهربانی و اخلاص خیلی محبت داشته و برایشان گویا داملاصاحب مردی بسیار شریف و شناخته شده در جهاد معاصر بود، بله او داملا نادر صاحب مسئول قطعه نظامی در ولایت سرپل بود خیلی دوست داشتم بخاطر شناخت بیشتر از ایشان گفتگویی شیرین و مختصر ترتیب داده و تقدیم خوانندگان عزیز مجله کنم که داملاصاحب با تبسم و خوشرویی پذیرفت.

اداره مجله:

محترم داملا صاحب درابتدا اگر خود را برای خوانندگان عزیزما مختصرا معرفی فرموده و از وضعیت جهادی ولایت سرپل برای مابگوئید ؟

داملا صاحب:

الحمدلله والصلواه والسلام علی رسول الله وعلی آله وصحبه اجمعین برادر شما داملا محمد نادر هستم مسئول قطعه نظامی در ولایت سرپل نخست سلام واحترامات خود را به کارمندان و خوانندگان مجله حقیقت و به همه مجاهدین وملت غیور وشهید پرور افغانستان تقدیم مینمایم:

السلام علیکم ورحمت الله وبرکاته!

الحمدلله همانند دیگر سالها وضعیت جهادی در ولایت سرپل در حال ترقی و بهبودی بوده عملیات های پیهم به انواع مختلف بالای مراکز ولسوالی ها، ولایت، شاهراه ها، بیس ها و پوسته ها همانند دیگر ولایات افغانستان صورت گرفته است.

اداره مجله:

چندی پیش درخبرها داشتیم که یکی از مقامات اداره کابل در سرپل به رسانه ها میگفت اگر به وضعیت سرپل رسیدگی نشود این ولایت به تصرف طالبان در می آید آیا این حقیقت است وعلت کامیابی مجاهدین را در چی میدانید؟

داملاصاحب:

بلی همچنان که از طریق رسانه ها در مورد تشکیلات نظامی مجاهدین اعلان میشود این حقیقت است چونکه دشمن درحالت محاصره بوده و حتی شاهراه های که واصل است بین مرکز ولایت و ولسوالی ها بر روی دشمن مسدود بوده  و قریه های که متصل به شهر سرپل است مجاهدین مرکزیت داشته و دشمن به بیس ها و قرارگاه هایی که به اطراف شهر است قرار دارند و عملیات های چریکی برای همیش جریان دارد.

علت کامیابی را در خلوص، تقوا، وحدت، همبستگی و اطاعت مجاهدین میبینیم چونکه اینها اسباب نصرت الهی است.

اداره مجله:

داملاصاحب در ولایت های شمالی مثل سرپل ، فاریاب  جوزجان و …..  هدف دشمن از آن همه تبلیغات منفی به نظر شما چیست که علیه مجاهدین داشته و بار بار از طریق رسانه ها تبلیغات کاذب مبنی برتصرف ساحات مجاهدین یا شهادت مسئولین آنها را میکند؟

داملاصاحب:

بلی هدف دشمن از این همه تبلیغات منفی بخاطر روحیه بخشیدن به افراد خود و اداره کابل است بهتر بگویم اداره کابل فعلا یک اداره مافیایی است که به گزارش دادن فعالیت های دروغ آنهم تنها بخاطر به دست آوردن پول از مافوق خود است.

اداره مجله:

بعد از امضای پیمان پایان اشغال در ماه حوت سال گذشته روحیه ومورال مجاهدین را چگونه میبینید وشخصا اگر در آن روز تاریخی کدام خاطره دارید برای ما تعریف کنید؟

داملاصاحب:

الحمدلله امضای پیمان پایان اشغال را همه مجاهدین یک گام مثبت برای حاکمیت نظام امارت اسلامی در سرتاسر افغانستان تلقی میدارند  بلی خاطره که خودم در روز امضای پیمان اشغال داشتم این بود که من به همرای چند تن از مسئولین در جایی در حال مشوره و رایزنی در امور مجاهدین بودیم وقتیکه اعلان امضای پیمان اشغال شد برای من یک حالت خاص از خوشحالی پیش آمد به اطاق خلوت تر رفته سر به سجده گذاشتم خیلی گریه کردم که علت گریه دو چیز بود یکی اینکه این امضای پیمان اشغال بعد از گدشت سالها و تحمل مشقتها به دست آمد و این یک کامیابی بزرگ در تاریخ اسلام بوده است و دوم اینکه نشود بعد از ختم جنگ این فضایل که در جنگ و جهاد برای  ما حاصل میشد قطع شود و خاتمه ما را باز خداوند باز بخیر کند.

اداره مجله:

تعامل مردم سرپل با مجاهدین وهمچنین نوع برخورد مجاهدین با مردم را چگونه ارزیابی میکنید ؟

داملاصاحب: رب لایزال را شکر گذاریم که چنان فضای محبت وصمیمیت را میان مجاهدین وملت دین دوست ومجاهد پرور ولایت سرپل ایجاد کرده که حتی در عملیات های هوایی دشمن نمیتواند مجاهدین را از ملت فرق بکند که به وضاحت میتوانیم همه ملت را مجاهدین توصیف کنیم و این نتیجه همکاری ملت با مجاهدین بوده که شاهد فتوحات گسترده هستیم و در مقابل ملت شریف ما نیز همه خدا را شکر از همه مجاهدین راضی میباشند.

ادره مجله:

جز فعالیت های نظامی، فعالیت های مجاهدین در بخش های دیگر مثل تعلیم و تربیه، محاکم، جلب و جذب ، امور فرهنگی و نشراتی، موسسات، اقتصاد، زراعت، سمع شکایات، استخبارات وغیره را چگونه میبنید و اگر چیزی در موارد فوق گفتنی دارید بفرمائید؟

داملاصاحب:

لله الحمد طوریکه فعالیت های نظامی نسبت به سالهای گذشته قوی تر و ارزنده تر شده همچنان دیگر امورات اداری به دست افراد متخصص و اشخاص مسلکی به طور خوب پیش میروند و تمام ادارات به شکل فعال شب  و روز در خدمت هموطنان بوده که در این راستا شاهد پیشرفتهای خیلی خوب در تمام سطوح یاد شده هستیم.

سوال : به عنوان سوال اخیر داملاصاحب به برداشت شخصی شما اوضاع وتحولات جاری کشور را چگونه میبنید وگفتنی شما به مردم سرپل چیست؟

داملاصاحب:

برداشت من اینست که در اوضاع جاری، دشمن نسبت به سالهای گذشته به حالت سراسیمه گی و بی اعتمادی و نا امیدی بوده لهذا روزانه  افراد تسلیمی زیاد خبرهای شان در نشرات دیده میشود و نیز تمام ملت افغانستان واقعیت اداره کابل را به خوبی درک نموده و مردم مظلوم ما از اداره کابل کاملا مایوس، نا امید و منصرف شده اند و همه امیدوار استند که در آینده امارت اسلامی یک حکومت اسلامی را ایجاد خواهد کرد.

و پیام ما به ملت غیور سرپل و همه مردم دین دوست افغانستان این است که اختلافات ذات البینی و تعصبات گروهی و قومی را پشت سر گذاشته  دست به هم داده و برای منافع مشترک و اهداف مشترک خود که همان اقامه نظام اسلامی است متحد شده و در پهلوی برادران مجاهد خود ایستاده شوند و نگذارند که دشمن میان آنها جا پیدا کرده و خدا نخواسته برای منافع خود استفاده سوء کند.

داملا صاحب تشکر از شما که وقت گرانبهای تان را در اختیار مجله گذاشتید.

داملاصاحب: من نیز زیاد خوش شدم که از طریق مجله خوب حقیقت توانستم فرصت تکلم با خوانندگان مجله و ملت عزیز خود داشته باشم. در پناه خدا موفق باشید.