مصاحبه خصوصی با قاری محمدیوسف احمدی سخنگوی امارت اسلامی در مورد جریانات جاری کشور

خوانندگان محترم! درسلسلهء مصاحبه ها با مسئولین و صاحبنظران، اینبار مصاحبه ای را با قاری محمدیوسف احمدی سخنگوی امارت اسلامی در مورد جریانات جاری افغانستان، عملیات عـــــزم، وضعیت سیاسی و موضوعات ذیربط  انجام داده ایم که توجه شما را به خواندن آن معطوف میداریم. ــــــــــــــــــــــــــــــــ سوال :  محترم قاری محمد یوسف احمدی سخنگوی امارت اسلامی! […]

خوانندگان محترم!
درسلسلهء مصاحبه ها با مسئولین و صاحبنظران، اینبار مصاحبه ای را با قاری محمدیوسف احمدی سخنگوی امارت اسلامی در مورد جریانات جاری افغانستان، عملیات عـــــزم، وضعیت سیاسی و موضوعات ذیربط  انجام داده ایم که توجه شما را به خواندن آن معطوف میداریم.
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
سوال :  محترم قاری محمد یوسف احمدی سخنگوی امارت اسلامی!
در آغاز به شما خوش آمدید میگویم، اگر در قدم نخست در مورد وضعیت عمومی کشور به خوانندگان ما معلومات دهید؟.
جواب :  الحمدلله رب العلمین والصلوه والسلام علی رسوله محمد و علی آله و اصحابه اجمعین . و بعد
قبل از همه سلام ها و احترامات خود را به شما و خوانندگان محترم تقدیم می کنم، اینکه از من برای مصاحبه دعوت کردید نیز از شما تشکری می کنم. در مورد سئوال شما باید بگویم که لله الحمد وضعیت جاری کشور خصوصا وضعیت جهادی به نفع صف جهادی جریان دارد.
شما میدانید که کشور ما اشغال شده است و کفار جهانی بصورت دسته جمعی بر ان تجاوز کرده اند و به شکل یکجانبه ای انرا به اشغال خود دراورده اند، مگر لله الحمد ملت مومن و مجاهد ما در چوکات امارت اسلامی امارت اسلامی و تحت رهبری عالیقدر امیر المومنین به اشغالگران متجاوز همانگونه که لازم بود، جواب داده و میدهند، که با موقف مناسب و بجای در مقابل تجاوز و اشغال جواب خوبی به دشمن داده اند. ملت ما بر خلاف اشغالگران و بخاطر اعادهء حاکمیت اسلامی مبارزه جهادی را با قوت ایمانی و صبر و حوصله فراوان جاری نگه داشته است و در چهارده سال جهاد برحق هیچگونه خستگی را احساس ننموده است، هم اکنون تحت قیادت امارت اسلامی مبارزات جهادی در بهترین حالت خود قرار دارد، در دو سوم خاک کشور حاکمیت امارت و نظام شرعی حاکم است و شصت و پنج(۶۵%) خاک کشور از وجود کفر و فساد پاکسازی شده است، اشغالگران در عرصهء نظامی با شکل کامل مواجه شده اند، ده ها کشور اشغالگر نظامیان خود را به شکل مکمل از افغانستان بیرون کرده اند، اشغالگرانی که در کشور باقی مانده اند،  توان جنگ و مورال مواجه شدن با مجاهدین را کاملاً از دست داده اند، از اینرو در قرارگاه های خود به شکل محاصره زندگی می کنند، همانند شکست اشغالگران در عرصه های نظامی، سیاسی  و روانی مزدورانشان نیز در تمام عرصه ها با رسوائی ها و ناکامی مطلق مواجه هستند، توان نظامی مزدوران نیز همانند گذشته نیست، قوماندهء واحد و مورال جنگی ندارند، رژیم دست نشانده در چنان مخمصه ای گیرمانده است که هر لحظه بقاء و دوامش با خطر مواجه است و ممکن است بسیار زود خود از بین برود، رژیم دست نشانده در سطح ملت و جهان اعتبار خود را چنان از دست داده است که افغانستان قبل از این چنین حکومت فاقد اعتبار و مسخره ای را تجربه نکرده است، ملت از اشغالگران و مزدورانشان بیزار هستند و وجود آنان را به زیان منافع دینی و ملی خود میدانند.
بالمقابل لله الحمد امارت اسلامی و مجاهدین تحت رهبری واحد نسبت به هرزمان دیگر در وضعیت خوبی قرار دارند، امارت اسلامی با شکست تجاوزگران جهانی بحیث یک صف فاتح و پایدار ثابت گردیده است، که اکنون در سطح ملی و بین المللی از این پروستیج چشم پوشی شده نمیتوان کرد، نظم داخلی امارت، روحیهء اطاعت مجاهدین، تربیه و اصلاح مجاهدین، حسن تعامل با ملت، و مراجع ملت بخاطر مسائل و قضایای خود و حل و فصل آن مطابق شریعت و استقامت پایدار در مقابل دشمن نمایانگر این واقعیت است که صف جهادی در تمام بخش ها در حال ترقی و پیشرفت است، و در چنین شرایط امتحانی نصرت الله تعالی و در صفوف جهادی نظر و رحمت خاص خداوند متعال است.  والحمدلله علی ذالک
.
سوال : شمار در مورد دستاوردها و موفقیت های همه جانبهء امارت اسلامی بگوئید، اگر در این بخش تفصیل بدهید؟
جواب :  بلی، در بخش های مختلف میتوانیم از دست آوردها و موفقیت های مجاهدین سخن بگوئیم، در بخش نظامی شما خود شاهد هستید که  در سی و چهار ولایات کشور تمام تشکیلات امارت اسلامی فعالیت نورمال دارند، مجاهدین بر اکثریت مناطق در ولایات کنترول کامل دارند و بصورت عموم حکومت به شکل محاصره در امده است، مجاهدین در تمامی ولایات عملاً دست به حملات تعرضی می زنند و جبهات جنگی عظیمی را رهبری می کنند و ابتکار تعرض جنگ را بدوش دارند، مجاهدین در چند ماه اخیر توانسته اند تعدادی از ولسوالی ها را تصرف کنند،  که میتوان به عنوان نمونه از ولسوالی های دانگام، بکوا، وردوج، نوبهار، جرم، چهلگزی و در ولایت قندوز از مناطق وسیع ولسوالی امام صاحب و منطقه گورتیپه نام برد، که توسط مجاهدین فتح گردیده اند و حملات مرگبار بر دشمن جریان دارد، همچنین مجاهدین توانسته اند که عملیات های وسیع دشمن را خنثی و با شکست مواجه کنند که در این راستا میتوان از عملیات های وسیع در هلمند، غـــزنی، قندوز و کنـــــر یاد نمود.
از نگاه تمرینات و اموزش های جهادی، و از نگاه وسائل مجاهدین در حال خودکفائی هستند و دستاوردهای  بسیاری دارند  که برای بقای جهاد بر خلاف کفر، امیدبخش است.
در کنار جهاد و مبارزات، پروگرام دعوت امارت اسلامی نیز با موفقیت به پیش برده میشود، که در هر ماه تعداد کثیری از افراد موجود در صف دشمن به مجاهدین تسلیم میشوند، تنها در ماه گذشته یعنی آپریل ۲۳۱ تن از افراد در ارگانهای مختلف حکومت به مجاهدین پیوسته اند. در عرصهء سیاسی نیز فعالیت های خود را به شکل موثر و مدبرانه به پیش میبرد، در اواسط ماه رجب امسال اعضای دفتر سیاسی با شرکت در کنفرانسی در قطر ، داعیهء امارت اسلامی را از یک لوژ جهانی اعلام و به گوش دوستان و دشمنان خود رساندند، امارت اسلامی بر مبارزه جهادی علیه اشغال اصرار نموده و از موقف مشروع خود دفاع کرد.
همچنین در دیگر بخش ها همانند بخش نشراتی نیز امارت اسلامی فعالیت های خود را به نحو احسن به پیش میبرد و دشمن با وجود تمام توان و تلاش خود نتوانسته است که آواز حقانیت امارت اسلامی را خاموش کند و یا هم این حقیقت عظیم را از چشم دید جهانیان مخفی سازد.
سوال :   امسال بتاریخ پنجم رجب المرجب ۱۴۳۶ هـ ق از سوی شواری رهبری امارت اسلامی عملیات بهاری بنام عَـــــزم آغاز گردید، مشخصاً اگر دربارهء جریان این عملیات معلومات بدهید؟
جواب :   الحمدلله عملیات عزم همانگونه که شما نیز شاهد هستید به بهترین شکل خود ادامه دارد و هر روز امواج ان شدید و شدیدتر میشود، در روز نخست این عملیات بیش از ۳۰۰ عملیات در سطح کشور انجام شد. در روز دوم عملیات در کنار حملات معمول ، عملیات های تهاجمی عظیمی در مناطق مختلف کشور آغاز گردید که شما نیز شاهد بودید مثلا در ولایت قندوز مجاهدین پیشروی های فوق العاده ای داشتند ، ساحات مربوط گورتیپه در مربوطات مرکز شهر قندوز، مناطق بسیاری در ولسوالی های علی اباد و قلعهء زال و همچنین تمام مناطق ولسوالی امام صاحب بغیر از ساختمانهای حکومتی در مرکز ولسوالی از وجود دشمن تصفیه گردید.  در اینجا من به عنوان مثال میخواهم که دستاوردهای هفتهء نخست از شروع عملیات عزم در ولایت قندوز را به حضور شما بیان کنم که برای خوانندگان محترم موثریت این عملیات بیشتر واضح گردد.
در هفتهء نخست عملیات عزم در ولایت قندوز مجموعاً: ۲۳۲ عسکر ، پولیس و اربکی کشته شدند. ۱۴۶ تن دیگر مرگبار زخمی گردیدند. ۵۸ تن اسیر گردیدند. ۲۰ عراده تانک دشمن تخریب گردید، ۱۳ رینجر از بین رفته ، ۶۵ پوسته از دشمن تصرف گردید، ۴۱ قریه از وجود دشمن تصفیه شد. ۱۲ تانک و ۱۱ موتر رینجر همراه با ۱۱ موترسایکل، صدها میل اسلحهء سبک و سنگین و مهمات بیشمار به غنیمت مجاهدین در امد. همچنین در تمام جنگ های پیش امده در قندوز ۹ تن از مجاهدین شیهد گردیده و ۱۰ تن دیگر زخمی شده اند.
همانند قندوز در ولایت بدخشان نیز مجاهدین فتوحات گسترده ای بدست اورده اند، در ولسوالی جرم این ولایت یک کندک کامل قول اردوی شاهین را از بین بردند که در نتیجهء ان دها تن از عساکر دشمن کشته و دها تن دیگر دستگیر شدند، در ولسوالی جرم مجاهدین به طول و عرض ۳۰ کیلومتر از اراضی را از وجود دشمن پاکسازی کرده و تحت تسلط خود دراوردند.
در ولسوالی وردوج نیز همانند ولسوالی جرم مجاهدین در جریان عملیات عزم دو بیش(قرارگاه) مهم دشمن و ۱۰ پوسته را همراه با مقادیر زیادی سلاح و مهمات تصرف کردند، همینگونه در ولایت بغلان نیز در هفتهء نخست عملیات عزم در مناطق بغلان مرکزی، پلخمری، دهنهء غوری و دوشی ۹ مرکز نظامی دشمن و ۲۲ پوسته را همراه با ۳۲ قریه از وجود دشمن پاکسازی کرده وبه تصرف خود درآوردند. مجاهدین همچنین تعدادی کثیری از عساکر دشمن را به هلاکت رسانده و سلاح و مهمات بسیاری را غنمیت نمودند.
علاوه بر ولایات فوق الذکر در ولایات فاریاب، سرپل و غور نیز مناطق وسیعی از حضور دشمن تصفیه گردیده است و ان شاء الله در آیندهء نزدیک شاهد فتوحات بیشتری در این خطه خواهیم بود. در سلسلهء عملیات عزم قومندان امنیهء ولایت ارزگان، معاون قومندان امنیهء ولایت قندهار و قومندان تولی نظامی در ولایت بلخ و افراد و منسوبین مهم دیگر دشمن در اقصاء نقاط کشور از بین رفته اند. در نتیجهء حملهء فدائی در ولایت قندهار ۱۱ تن از اشغالگران آمریکائی به هلاکت رسیدند و علاوتاً در ولسوالی بالابلوک ولایت فراه و سنگین ولایت هلمند و علیشیر ولایت خوست و مناطق دیگر در کشور درجریان چندین روز اخیر فتوحات قابل ملاحظه ای نصیب مجاهدین گردیده است که همهء اینها بر موفقیت و کامیابی عملیات عَــــــــزم دلالت دارد.
سوال :   مجاهدینو علاوه بر اینکه با دشمن در حال جنگ و درگیری هستند بخاطر ملت چه کارهایی کرده اند یا نه؟
جواب :  بلی مجاهدین امارت اسلامی امنیت سرو مال ملت را تامین کرده اند مثلا جلو اختطاف ها ، قتل های ناحق و مظالم و خودسری های دیگر را گرفته اند  و بسیاری از اختطاف چیان را دستگیر کرده اند و به سزای خود رسانده اند و کسانی که افراد بیگناه را به قتل رسانده بودند مطابق شریعت محمد طبق فیصلهء قضات قصاص شده اند. تطبیق شریعت و اقامهء حدود شرعی یکی از فرایض مهمی است که خداوند با اجرای ان راضی میشود و حمایت ملت را جلب می کند این عمل سبب اعتماد بیشتر برمجاهدین می گردد.
یکی از مزایای حل و فصل آسان و عادلانهء امارت اسلامی ، سبب رجوع فیصدی زیادی از ملت به مجاهدین گردیده است که حتی باشندگان شهرها نیز برای حل مسائل و مشکلات حقوقی خود به مجاهدین رجوع می کنند همچنین مجاهدین در مناطق دوردست زمنیهء تعلیم و تربیه و کارهای بازسازی و عمرانی را مساعد ساخته اند که سبب رضایت هرچه بیشتر ملت گردیده است.
سوال :   شما بحیث سخنگوی امارت اسلامی به ملت خود و امت اسلامی تا چه اندازه اطمینان داده میتوانید که امارت اسلامی به اهداف جهاد و ارمانهای ملت مجاهد متعهد خواهد ماند و در این بخش پالیسی تساهل و تنازل را اختیار نخواهد کرد؟
جواب :  امارت اسلامی یک چنین صفی است که همهء مجاهدین بر بنیاد یک فکر و نظریه گردهم آمده اند، و در اصل این ارمان مشترک و نظریهء مقدس است که به این صف روح و زندگی بخشیده است، امارت اسلامی یک چنین حزب سیاسی نیست که تمام قدرت، توان و اختیار پالیسی ان در محدودهء چندین تن و بر مزاج آنان باشد، پالیسی ما مشخص است، راهکار امارت اسلامی همان شریعت محمدی و احکام نازل شده خداوند متعال است، این قابل تغییر نیست، هر فرد امارت اسلامی از بزرگ تا خورد مامور به التزام شریعت اسلامی است، و اگر کسی از ان عدول کند همانگونه که شما قبلا نیز شاهد بوده اید امارت اسلامی از ان اعلام بیزاری می کند و انان را از صفوف خد خار کرده است.
پس بناءً من به تمام مجاهدین ملت مومن خود و امت اسلامی جهان که به امارت اسلامی اعتقاد دارد، اطمینان میدهیم که با امید های انان پشت نخواهد شد، این صف در نتیجهء قربانی ها خون شهداء و مجاهدین مخلص پرورش یافته است، امارت اسلامی بح حیث یک جریان فعال و متعهد برای حصول اهداف پاک خود از راه های مشروع مختلف و فرصت ها استفاده خواهد کرد. مگر همانگونه که الله تعالی انرا از انحراف محفوظ داشته است در اینده نیز هیچگاهی از حدود شرعی تجاوز نخواهد کرد.
مجاهدین و عامهء ملت باید بر امارت اسلامی باورمند باشند، و بجای تبلیغات دشمن، وسوسه های شیطانی و پیش قضاوت ها باید خود را از واقعیت های موجود و وضعیت آگاه سازند و تا زمانیکه چیزی را به چشم خود مشاهده ننموده باشند که در تضاد با شریعت میباشد، دنبال سخنان و گفته های افراد مغرض نروند.
سوال :    و به عنوان سئوال آخراگر سخنگوی امارت اسلامی پیام خود را بنام هموطن و مجاهد با ما شریک سازد؟
جواب :   پیام من نخست برای مجاهدین امارت اسلامی اینست که انها در قدم نخست باید افعال شخصی خود را اصلاح کرده و از امیر اطاعت کنند ، نیت ها و اهداف خود در جهاد را درست کرده و با مردم و ملت بیشتر از عاطفه و نرمی کار بگیرند و در مقابل دشمن از تاکتیک قاطع و موثر کار بگیرد.
برای ملت پیغامم اینست که بعد از این نیز همانند گذشته دوشادوش برادران مجاهد خود بایستند و با جان و مال خود بر علیه اشغالگران خارجی و اجیران داخلی با برادران و فرزندان مجاهد خود کمک و همکاری کنند.
برای مقامات ادارهء دست نشانده این توصیه دارم که دیگر بس است از این صف جدا شوید و براستی توبه نمائید. از عساکر اردو و پولیس نیز خواهشمندم که میل تفنگ و سلاح خود را بسوی دشمنان اسلام و سرزمین نشانه روند و از این فرصتی که بدستشان مساعده گردیده است به بهترین شکل استفاده کنند.
برای ملتهای مسلمان جهان میخواهم بگویم که هر اندازه برایتان ممکن باشد با مجاهدین کمک و همکاری کنید و به رؤساء و مقامات کشورهایی که در چوکات ناتو در ویرانی کشورمان دست دارند نیز مشوره میدهم که دیگر عساکر خود را بخاطر اهداف استعماری آمریکا قربان نکنید و بر پالیسی های خود از نو غور نمایند و هرچه عاجلتر عساکر خود را از افغانستان بیرون کنند. بس است دیگر افغانها را مورد ظلم و ستم قرار ندهید و نه هم فرزندان خود را به دست افغانها به کشتن دهید، این هم به خیر شما میباشد و هم افغان ها .
ـــ تشکر محترم قاری صاحب !
ـــ از شما نیز متشکرم ، موفق باشید