مصاحبه با مجاهد هماهنگ کنندۀ عملیات انجام شده بر قول اردوی شاهین

  خوانندگان محترم! چند هفته پیش بر قول اردوی شاهین که مرکز نظامی بزرگ حکومت در ولایت بلخ، شمال افغانستان است، از سوی مجاهدین استشهادی امارت اسلامی یک حمله موفق و مؤثر صورت گرفت که در نتیجه صدها تن از عساکر کشته و زخمی شدند و علاوه بر آن تکان شدیدی بر حکومت مزدور وارد […]

 

خوانندگان محترم!

چند هفته پیش بر قول اردوی شاهین که مرکز نظامی بزرگ حکومت در ولایت بلخ، شمال افغانستان است، از سوی مجاهدین استشهادی امارت اسلامی یک حمله موفق و مؤثر صورت گرفت که در نتیجه صدها تن از عساکر کشته و زخمی شدند و علاوه بر آن تکان شدیدی بر حکومت مزدور وارد کرد که وزیر دفاع و لوی درستیر نیز وظایف خود را از دست دادند. برای معلومات بیشتر در مورد چگونگی پلان و انجام این عملیات مصاحبه ای را با مجاهد هماهنگ کنندۀ آن انجام داده ایم که توجه شما را به خواندن این مصاحبه جلب می کنیم.

سؤال: در شروع به شما خوش آمدید می گویم، اگر در نخست خودتان را معرفی کنید؟

جواب: نام من عبیدالله حسام یکتن از هماهنگ کنندگان عملیات استشهادی مبارک اخیر بر قول اردوی شاهین اداره اجیر و یکتن از مجاهدین لشکر مقدس امارت اسلامی هستم.

سؤال: اگر در مورد حمله بر قول اردوی شاهین معلومات بدهید، این حمله چگونه پلان گردید؟ چرا این هدف را انتخاب کردید؟ و چگونه حمله انجام شد؟

جواب: یکی از استراتژی های مسئولین نظامی بلند رتبه امارت اسلامی در جریان عملیات عمری، حمله بر اهداف و مراکز محفوظ و مهم نظامی دشمن بود و از این رو ارگان های کشفی امارت اسلامی در تلاش ردیابی و پلان گذاری بر چنین اهدافی بود که پس از انتخاب هدف، طرح حمله و پلان گذاری آن از سوی مسئولین نظامی مربوطه انجام می شود.

 

پلان حمله بر قول اردوی شاهین در ولایت بلخ چنین طرح شد که اول برای جمع آوری معلومات کامل و دقیق در مورد تاسیسات نظامی، تشکیلات و تدابیر امنیتی یک گروه چهار نفری از مجاهدین استشهادی به داخل قول اردو نفوذ نمایند که لله الحمد این پروسه با موفقیت انجام پذیرفت. که براساس معلومات جمع آوری شده طریقۀ ورود محفوظ مجاهدین استشهادی، انتخاب مجاهدین استشهادی، وسائل، مواد و سلاح ها و مواد منفجره لازم و تعداد آنها مشخص گردید که بلاخره پس از تهیه مراحل حمله لله الحمد با موفقیت به نتیجه رسید.

قول اردوی شاهین در ولایت بلخ از اینرو هدف حمله قرار گرفت که اشغالگران صلیبی از همین قول اردو بر ملت مظلوم ما حملات و چاپه ها و بمباری ها را انجام می دادند و همچنین برضد مجاهدین و مسئولین نظامی امارت اسلامی عملیات های کماندویی را در اینجا طرح ، رهبری  و اجراء می کردند.

پلان های شهادت والی قهرمان قندوز محترم شهید ملا عبدالسلام آخند و والی بغلان محترم مولوی لعل محمد محمدی صاحب در اینجا طرح گردیده بود، و جنرالان کمونیستی پیشین این قول اردو در آن دست داشتند، عساکر اشغالگران از آن جاسوسی می کردند و دستور اجراء و رهبری عملیات را می دادند. که دست عساکر و جنرالان قول اردوی مذکور به خون ملت و مجاهدین آغشته بود.

مجاهدین مشخص شده استشهادی قبل از انجام عملیات به شکل خوب آموزش داده شدند و پس از آن با استفاده از دو عراده موتر رینجر غنیمت شده و سلاح های آرپی جی، پیکا، سلاح های ایم ۱۶، نارنج اندازها و واسکت های استشهادی مسلح گردیدند و وقتی به دروازۀ اصلی قول اردو رسیدند یکتن از مجاهدین استشهادی را زخمی معرفی کردند و گفتند که ما از کندک ولایت فاریاب آمده ایم و وقتیکه در پاتک سوم عساکر اصرار کردند که سلاح های خود را تسلیم کنند، بر آنها حمله کردند و انها را از بین بردند و با سرعت خود را به طعام خوری رساندند و یکتن از مجاهدین در داخل طعام خوری بر عساکر خود را منفجر کرد و استشهادی دیگر خود را بر صاحب منصبان و عساکر دیگر در بیرون از طعام خوری منفجر کرد، هشت تن از مجاهدین استشهادی دیگر بر صاحب منصبان و عساکر موجود حمله کردند که حمله از ۱:۳۰ عصر شروع تا ساعت ۶:۰۰ شام ادامه داشت.

سؤال: در مورد تلفات وارده، ارقام مختلفی در رسانه ها نشر گردید، دشمن در قدم نخست کشته و زخمی شدن ۸ تن را پذیرفت، بعداً از کشته شدن ۱۵۰ و به همین تعداد زخمی ها را تائید کرد، اما رسانه های آزاد تعداد کشته ها را بیشتر از ۲۵۰ تن اعلام کردند، معلومات شما در این مورد چیست؟

جواب: براساس معلومات ما که از منابع باوری و دقیق بدست آورده ایم در این حمله در حدود ۵۰۰ تن از عساکر کشته شده و صدها تن دیگر زخمی شده اند و علاوه بر این، زیان سنگین مالی به دشمن وارد گردیده است.

سؤال: دشمن ادعا می نمود که مجاهدین بر مسجد حمله کرده اند و عساکری که در حال نماز بودند را کشته اند، واقعیت چیست؟ اگر در این باره معلومات بدهید؟

جواب: حمله بر مساجد در استراتیژی جهادی و جنگی امارت اسلامی نیست، مرحوم امیرالمؤمنین رحمه الله، شهید امیرالمؤمنین تقبله الله و امیرالمؤمنین شیخ صاحب حفظه الله در این باره در روشنایی اصول شریعت مقدس اسلامی همیشه به مجاهدین امارت اسلامی توصیه و اوامر رسمی صادر می کرد که مجاهدین باید از حمله مساجد خودداری کنند اگر اهداف مهم دشمن در آنجا باشند، اگر ما واقعاً بر مساجد حمله می نمودیم، بارها مشاهده کرده ایم که مقامات اجیر دشمن به شکل تشریفاتی و برای فریب مردم به مساجد می روند، ما می توانستیم آنها را هدف قرار دهیم. در واقعۀ قول اردو بیشتر عساکر در طعام خانه و بیرون از مسجد هدف قرار گرفته اند، در داخل اطراف مسجد که اثار و نشانه های مرمی ها و فیرها مشاهده می شود، بر اثر فیر و انداخت های دشمن صورت گرفته است و یا هم دشمن برای بدنام نمودن مجاهدین این صحنه ها را تمثیل نموده و بین مطبوعات و رسانه ها تقسیم نمود.

ما نه بر مسجد حمله کرده ایم و نه هم مسجد هدف ما بود و نه بصورت عموم بر مساجد حمله می کنیم، اینها دشمنا ما هستند و در جریان شانزده سال اشغال بر مساجد، مدارس و اماکن عامه و مسکونی بمباری کرده اند و این بخشی از استراتیژی جنگی آنان بوده است و تاکنون صدها باب مساجد و مدارس را بمباران و تخریب کرده اند.

سؤال:

دشمن ادعا نمود که این نوع حملات بزرگ از توان  مجاهدین امارت اسلامی بیرون است و استخبارات خارجی در آن همکاری نموده اند، نظر شما در این باره چیست؟

جواب: این یکی از تاکتیک های مشهور جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن است که فتوحات و موفقیت های مجاهدین قهرمان و استشهادی امارت اسلامی را به استخبارات بیگانه نسبت می دهد.

ارگان های استخباراتی و امنیتی دشمن همیشه وقتیکه در جلوگیری و کشف پیش از پیش حملات مجاهدین و استشهادی های امارت اسلامی ناکام شوند، این اتهامات را مطرح می کنند. الحمدلله جهاد و مبارزۀ ما بخاطر یک داعیۀ برحق است، جهاد ما یک جنگ بر علیه ظلم و فساد صلیبیان و منافقین است. الله جل جلاله در قلب های ملت مؤمن افغانستان محبت بی مثال با مجاهدین امارت اسلامی القا کرده است و ملت با ما همکار است. نصرت الله متعال با ماست. ما فرزندان چنان قهرمانان راستین هستیم که همیشه با زورگویان با دست خالی مقابله کرده اند و آنها را شکست داده اند. ما نه به کمک دیگران محتاج هستیم و نه دیگران با ما کمک می کنند، با نصرت الله متعال پلان را خودمان طرح کردیم و خودمان آن را اجراء و عملی کردیم. الحمدلله یک مجاهد عادی امارت اسلامی بیشتر از جنرالان نظامی دشمن مهارت و تجارب عملی جنگ دارند و دلیل واضح بر حقیقت این گفته، شکست و ناکامی جنرالان نظامی صلیبیان ناتو در میادین جنگ در مقابل مجاهدین امارت اسلامی است.

سؤال: حمله بر قول اردو، علاوه بر تلفات جانی، چه تاثیراتی بر دشمن داشت و چه تاثیری بر جریان جاری جنگ خصوصاً در ولایات شمال کشور دارد؟

جواب: الحمدلله ثم الحمدلله اگر به وضعیت نظر عمیق بیندازیم و راپورهای کشفی خود را مطالعه می کنیم، این حمله مبارک ضربۀ سنگین سیاسی و روانی بر دشمن وارد کرد، شما مشاهد کردید که مقامات بلند رتبۀ نظامی بشمول افراد در وزارت دفاع و لوی درستیز نیز مجبور به استعفا شدند، و ادارۀ اجیر ماتم ملی اعلام کرد، حمله بر هسته اداره اجیر فضای بی باوری وعدم اعتماد ایجاد کرده و حیثیت و مورال عساکر دشمن را ضریب صفر کرد، الحمدلله با این حمله مورال مجاهدین در شمال بلند شده و مورال عساکر دشمن پایین شد، ان شاءالله امسال سال فتوحات و کامیابی های عظیم خواهد بود.

 

سؤال: پیام این حمله به افغان هایی که در نتیجۀ پول و غلط فهمی ها به نفع آمریکایی ها می جنگند، و جوانانی که به صفوف اردو و پولیس می روند، چیست؟

جواب: این حمله به صلیبیان مزدور و خانواده های آنان این پیام آشکار می رساند که در دوستی با صلیبی ها هیچ خیری نیست و رفاقت با اشغالگران ذلت و بربادی دنیا و آخرت در پی دارد.

آنها باید از رابطه و دوستی صلیبی ها دوری کنند و پدران اجازه ندهند که فرزندانشان در صفوف کفار و یا در همکاری و غلامی آنها بایستند و برای اهداف کفار قربانی شوند. حق و حقیقت امروز به هرکس رسیده است، این سخن جداگانه است که کسی از حقیقت موجود انکار کند و اگر کسی دنبال حاصل کردن روزی حلال باشد، می تواند روزی حلا پیدا کند، وقتیکه این صلیبی ها نبودند، این ملت چه می خوردند و در کشورهایی که صلیبیان موجود نیستند و یا با آنها کمک نمی کنند، آن مردم چه می خورند، آیا خانواده هایی که فرزندانشان در صفوف اداره اجیر و اشغالگران کار نمی کنند، از گرسنگی مرده اند؟  پس اگر کسی از همکاری و کار کردن در صفوف اشغالگران و اداره اجیر دست نکشد، انجامش چنین خواهد بود.

سؤال: بعضی مردم می گویند که حمله بلخ بر خارجی ها نه، بلکه بر عساکر داخلی صورت گرفت، آنها می گویند که جهاد تنها به کُشتن کفار گفته می شود و این بنا به گفتۀ آنان افغان کُشی است. جواب و وضاحت شما به آنان چیست؟

جواب: کسانیکه که در جنگ بر علیه مسلمانان با کفار همکاری می کنند و مسلمانان را بخاطر اهداف کفار به قتل می رسانند، آنها را دستگیر و زندانی می کنند، شکنجه می کنند، کسانیکه از کفار دفاع می کنند، کسانیکه در صورت تجاوز کفار، تلاش می کنند صدای آزادیخواهی و اسلام خواهی مسلمانان را خاموش کنند، کسانیکه فرزندان خود را در این راه برای تربیه به صفوف کفار می فرستند، معاش و وسایل جنگی آنان را کفار می دهند، کسانیکه با ظلم و فساد همکاری می کنند، حکم همه افراد فوق الذکر همانند کفار است و جهاد در برابر همه فرض است و قتل کردن آنها بر مسلمانان واجب است. ما به این منافقین می گوئیم که اگر اینها از حمایت و کمک به کفار دست بردارند، برای آنها جاسوسی نکنند، در صفوف آنها نه ایستند، همه ملت و جهان شاهد خواهند بود که اشغالگران صلیبی در ظرف چند روز در افغانستان دوام نخواهند آورد.

 

سؤال:در اخیر پیام شما به عساکر موجود در صفوف دشمن چیست؟

جواب: ما از عساکر و تفنگسالاران موجود در صفوف دشمن می خواهیم صفوف دشمن را ترک کنند و به خود و خانوادۀ خود رحم کنند، به ملت مظلوم افغان رحم کنند و به زندگی عادی همانند مردم و ملت مسلمان افغان بازگردند. این سخن واضح و آشکار است که اگر آنها صفوف کفار را ترک کنند، این تجاوز کفار در مدت چند روز محدود شکست خورده و نابود خواهد شد. آغوش امارت اسلامی برای همۀ آنها باز است و اگر آنها از این عمل خود باز گردند، جان و مال شان در امان خواهد بود، آنها باید همانند مسلمانان واقعی و افغان های مسلمان میل تفنگ خود را بر روی اشغالگران صلیبی چرخانده و مقامات ظالم و جنرالان خونخوار و جنایتکار دشمن را به قتل برسانندو بدین ترتیب رضای الله متعال را بدست آورده و جبران گناهان خود را بنمایند و برای همیشه نام و یادشان در تاریخ زرین اسلام و کشور ثبت خواهد شد.

(اقولُ قولی هذا استغفرالله لی ولکم ولِسائر المؤمنین) آمین