کتاب «ثالث عمر» با محتوای تاریخی و دیزاین عالی از چاپ برآمد

«ثالث عمر» کتاب مستند و مفصل در مورد زندگی و کارنامه های مؤسس امارت اسلامی افغانستان مرحوم امیرالمؤمنین ملا محمد عمر مجاهد از چاپ برآمد. در این کتاب، تمام جوانب زندگی امیرالمؤمنین ملا محمد عمر مجاهد رحمه اعم از دوران کودکی، دوره آموزش، جهاد بر ضد تهاجم شوروی و برداشتن زخم دران، رهبری جبهه مستقل […]

«ثالث عمر» کتاب مستند و مفصل در مورد زندگی و کارنامه های مؤسس امارت اسلامی افغانستان مرحوم امیرالمؤمنین ملا محمد عمر مجاهد از چاپ برآمد.

در این کتاب، تمام جوانب زندگی امیرالمؤمنین ملا محمد عمر مجاهد رحمه اعم از دوران کودکی، دوره آموزش، جهاد بر ضد تهاجم شوروی و برداشتن زخم دران، رهبری جبهه مستقل جهادی در قندهار، ایجاد مدرسه در زمان هرج و مرج تنظیمی، سپس قیام در برابر ملوک الطوایفی و فساد و بنیانگذاری امارت اسلامی، نفاذ شریعت اسلامی و خدمات گوناگون دینی و عمرانی، مواقف مختلف مرحوم ملا صاحب، جهاد بر ضد امریکا و تا بیماری و وفات، احوال همه گوشه‌های زندگی مرحوم ملا صاحب شامل شده است.

این کتاب نه تنها زندگی مرحوم امیرالمؤمنین را احاطه می‌کند، بلکه تاریخ امارت اسلامی نیز است و قضایای زیادی هم آشکارا شده است، که پیش از این پنهان بود و یا دشمن در پی تحریف آن بود‌.

این کتاب برای همگان به‌خصوص نویسندگان، مورخان، مبصران سیاسی و قشر فرهنگی کشور تحفه بیش‌بهاست، تا بدست بیاورند و از محتویات آن آگاه شوند.

درین کتاب تمام توان به‌خرج داده شده که رویدادها با دقت و استناد آورده‌شود، بیشتر حوادث با استناد از راویان چشم‌دید نقل شده و از مبالغه خودداری شده‌است. خواندن این برای آن تحلیلگران و نویسندگان خارجی هم مفید است که در مورد امارت اسلامی با فقر معلومات واقعی مواجه هستند.

این کتاب که نسخه اصلی‌اش به زبان پشتو است، به‌مناسبت هشتمین سال‌روز وفات مرحوم امیرالمؤمنین بسیار به‌زودی به سطح گسترده پخش و به علاقه‌مندان رسانده می‌شود و سپس در زبان‌های دری/فارسی، عربی، انگلیسی و زبان‌های دیگر نشر می‌شود. ان شاءالله تعالی

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی
۱۲/۹/۱۴۴۲هـ ق
۴/۲/۱۴۰۰هـ ش ــ ۲۰۲۱/۴/۲۴م