مصاحبه مجله حقیقت با محترم مولوی امان‌الدین منصور والی ولایت بدخشان

مصاحبه کننده: معزالدین احمدی اشاره: از آنجا که ولایت بدخشان بسیار مهم و فرزندان برومند امارت اسلامی در این ولایت خدمات ارزشمند نظامی، دعوتی و فرهنگی نموده است برادر عزیز ما محترم معزالدین احمدی با والی این ولایت جناب محترم مولوی صاحب امانالدین منصور مصاحبه خواندنی ترتیب که نظر شما خوانندگان عزیز را به آن […]

مصاحبه کننده: معزالدین احمدی

اشاره: از آنجا که ولایت بدخشان بسیار مهم و فرزندان برومند امارت اسلامی در این ولایت خدمات ارزشمند نظامی، دعوتی و فرهنگی نموده است برادر عزیز ما محترم معزالدین احمدی با والی این ولایت جناب محترم مولوی صاحب امانالدین منصور مصاحبه خواندنی ترتیب که نظر شما خوانندگان عزیز را به آن جلب می کنیم.

مجله حقیقت: محترم مولوی صاحب در نخست خود را کوتاه به خوانندگان مجله‌ی حقیقت معرفی کنید؟

جواب: بسم الله الرحمن الرحیم حامدا ومصلیا اما بعد…

بنده مولوی امان‌الدین فرزند شهید الحاج زمان‌الدین هستم که در حال حاضر مسئول و خادم مجاهدین امارت اسلامی در ولایت بدخشان می‌باشم.

مجله حقیقت: تحرکات نظامی و جهادی در سال جاری ۱۳۹۹هـ ش تا چه حد تأثیرگذار بوده و بیشتر در کدام نقاط ولایت بدخشان صورت گرفته است؟

جواب: فعالیت‌های جهادی مجاهدین بدخشان الحمدالله امسال خیلی خوب بوده تا جایی که مجاهدین توانستند دامنه‌ی فتوحاتشان را به نصرت الله گسترش دهند. بیشترین فعالیت‌های جهادی در ولسوالی‌های نسی، مایمی، کوف آب، جرم، راغستان‌ها، فیض‌آباد، ارغنجخواه، یفتلها، وردوج، شهربزرگ و بهارک انجام شده که در این نبردهای طاقت‌فرسا صدها میل اسلحه غنیمت، ده‌ها عسکر دشمن کشته، ده‌ها واسطه جنگی دشمن غنیمت و یا تخریب گردید و ده‌ها عسکر دشمن به اسارت درآمد. در جمله این مناطق ولسوالی مایمی به‌طور کامل فتح شد که در آن ده‌ها عسکر به شمول فرمانده امنیه این ولسوالی کشته شد.

مجله حقیقت: جناب والی صاحب شما تاکنون جهت تقویت فکری و ذهنی مجاهدین چه فعالیتی داشته‌اید؟

جواب: الحمدلله همانگونه که مجاهدین در میدان نبرد با ابزار جنگی مدرن روز مجهز هستند همانطور با سلاح جنگ سرد (جنگ فکری) تجهیز شده‌اند، در تمام قرارگاه‌ها برای مجاهدین وقتاً فوقتاً دروس شرعی تدریس می‌گردد و همچنان جهت تقویت فکری و ذهنی مجاهدین در فصل سرما همه‌ساله به مسئولین هدایت داده می‌شود دروس زمستانی را با تقسیم اوقات معین و جدول مضامین معین برای مجاهدین در تمام مراکز قرارگاه‌ها آغاز نمایند.

همچنین در معسکرات هم باوجود تقویت دروس نظامی، دروس شرعی نیز روان است و پلان ما طوری‌ست که همه مجاهدین باید دوره‌ای در معسکر بگذرانند.

مجله حقیقت: شما به‌عنوان والی مجاهدین ولایت بدخشان اوضاع سیاسی و وضعیت جهادی را در افغانستان و خصوصاً در بدخشان چگونه تحلیل و بررسی می‌کنید؟

جواب: الحمدلله مجاهدین در تمام نقاط افغانستان در جنگ با دشمن دست بالا را داشته و همچنین در عرصه سیاسی نیز دست بالا را دارند، همین مقاومت مجاهدین بود که دشمن سر تسلیم خم کرد و به میز مذاکره نشست که این نشان شکست ذلت‌بار دشمن اشغالگر بوده که خودشان هم به شکستشان اعتراف دارند و ان شاء الله دیگر یاد اشغال این سرزمین مجاهد پرور را نخواهند کرد.

باید یادآور شوم که در بدخشان لله الحمد دشمن تنها در مراکز نظامی و ماحولشان با همان سلاح دستشان بالای مردم مظلوم ما حکمرانی دارند. دیگر برای دشمن اینجا هیچ نقطه امن وجود ندارد اداره رژیم مزدور لله الحمد در بدخشان در حال سقوط و از بین رفتن است.

مجله حقیقت: دشمن همواره ادعا نموده است که عامل تلفات غیرنظامیان بیشتر مجاهدین هستند. شما تا چه حد در جریان درگیری‌ها از تلفات غیرنظامیان جلوگیری نموده‌اید؟

جواب: ما این ادعای دشمن را قطعاً رد می‌نماییم و این یک ادعای کذب و دروغ است چون من خودم ده‌ها عملیات را مدیریت نموده‌ام ولی شاهد جان باختن یک فرد ملکی توسط مجاهدین نبودم اما برعکس دشمن با استفاده از طیارات و سلاح‌های ثقیله‌اش تجمع افراد ملکی، خانه‌ها، مدارس و مساجد را هدف قرار داده است که متأسفانه سبب شهادت صدها و هزاران هم‌وطن ما گردیده است و همه شاهد این‌گونه حوادث ناگوار از طرف دشمن هستند، ما به رسانه‌های بدون مرز این اجازه را می‌دهیم تا بیایند در ساحات و از مردم ملکی تحقیق کرده و سؤال کنند تا دریابند که عامل تلفات ملکی ما هستیم یا اشغالگران و مزدورانشان.

مجله حقیقت: شما در جریان هستید که در این اواخر مقام رهبری امارت اسلامی یک‌بار دیگر عساکر رژیم کابل را به زندگی عادی دعوت نموده است. پیام شما به عساکر رژیم چیست؟

جواب: این اعلان امارت اسلامی برای عساکر رژیم پوشالی کابل یک فرصت طلایی بوده، باید با استفاده از وقت مهیا شده به آغوش گرم خانواده خود برگرشته و حلقه‌ی غلامی را از گردن خود دور بیندازند چون جنگ ما جنگ انتقام نیست، ما به خاطر یک هدف بسیار والا می‌جنگیم که همانا تأسیس نظام اسلامی در کشور است. بناءً ما با هیچ‌کس دشمنی شخصی نداریم و آغوش ما برای همه باز است.

مجله حقیقت: آیا شما عموم مجاهدین بدخشان از نشرات و اخبار جهادی امارت اسلامی مستفید می‌گردید؟

جواب: بله بیشتر مجاهدین بدخشان جوانان تحصیل‌کرده هستند و در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، واتساپ، تلگرام و توئیتر حضور فعال و گسترده دارند و اخبار جهادی امارت اسلامی را گام‌به‌گام تعقیب می‌نمایند؛ همچنین مجلاتی که از طرف امارت اسلامی منتشر می‌شود مانند مجله الصمود، مجله حقیقت، حرک، مورچل وغیره از طریق شبکه‌های اجتماعی قابل‌مطالعه هستند؛ در بدخشان نیز اداره مطبوعاتی مجاهدین مجله‌ی زیبای حقیقت را همیشه چاپ کرده و به دست شائقین آن می‌رساند که مردم ملکی خصوصاً طلاب مدارس، شاگردان مکاتب و محصلین از آن مستفید می‌گردند و این بهترین روش برای بیداری و تقویت فکری مردم و مجاهدین بوده و از مقام رهبری امارت اسلامی درخواست می‌شود که بخش فرهنگی را بیشتر تقویت نمایند.

با احترام.