طالبان و پیکان قلم‌های مغرضان

محمد داود مهاجر دو نفر از طرف مشرق به مدینهٔ منوره آمدند و در میان مردم به سخنرانی پرداختند. آنها شیوه‌ای از بیان را فراگرفته بودند که دل‌ها را مجذوب می‌کرد و عقل‌ها را تسخیر؛ ازین رو پیامبر گرامی اسلام -صلی‌الله‌علیه‌وسلم- زمانیکه نحوهٔ بیان سحرانگیز آنان را شنیدند، فرمودند: «إِنَّ مِنَ الْبَیَانِ لَسِحْرًا» [صحیح البخاری]، […]

محمد داود مهاجر

دو نفر از طرف مشرق به مدینهٔ منوره آمدند و در میان مردم به سخنرانی پرداختند. آنها شیوه‌ای از بیان را فراگرفته بودند که دل‌ها را مجذوب می‌کرد و عقل‌ها را تسخیر؛ ازین رو پیامبر گرامی اسلام -صلی‌الله‌علیه‌وسلم- زمانیکه نحوهٔ بیان سحرانگیز آنان را شنیدند، فرمودند: «إِنَّ مِنَ الْبَیَانِ لَسِحْرًا» [صحیح البخاری]، بدون شک بعضی از سخنان همانند جادو اند؛ یعنی اثرات آن، مانند جادو دل‌ها را به‌سوی خود جلب می‌کند. همانگونه که جادو باطل است اما اثر دارد و شخص مسحور را از پای درمی‌آورد، سخنان ایشان نیز همانگونه اثر دارد.

یکی از موارد مهم نفوذ در اندیشه و فکر دیگران، سنگر بیان، رسانه و قلم است. سنگر قلم و بیان مهم‌ترین‌بخش از برنامه‌های یک نهضت و اندیشه به‌حساب می‌آید؛ تا بتواند خود را به دیگران معرفی کرده و دیگران را با خود هم‌اندیشه کند.

اما کسانی که به‌دنبال تخریب چنین نهضت‌هایی هستند آنها نیز از همین شیوه استفاده می‌کنند و علیه آن حرکت و تنظیم بسیج می‌شوند. با جعل‌کاری، شایعه‌پراکنی، اتهام‌بستن و ده‌ها روش دیگر، دست به تخریب وجههٔ آنان می‌زنند و با هزینه نمودن مصارفی هنگفت، به‌این سنگرها رسما اعزام می‌شوند.

دشمنان امارت اسلامی از همان ابتدا، به روش‌های گوناگونی دست یازیده‌اند تا بتوانند چهرهٔ جهاد اسلامی را در افغانستان وارونه نشان بدهند و حقایق را از جهانیان مخفی نگه‌دارند.

آنها بعد از شکست فاحشی که در میدان‌های «سیاسی» و «نظامی» خورده‌اند حالا توجه بیشتر خود را به «میدان‌های مجازی» داده‌اند. در شبکه‌های عنکبوتی و پرده‌های اینترنتی تیم‌های فعالی را راه‌اندازی کرده‌اند و شروع به نشر اکاذیب و اباطیلی نموده‌اند که هیچ حقیقتی ندارند و با میکس‌کردن راست‌ودروغ می‌خواهند ازاین طریق خاکی و خاشاکی بر چهرهٔ مجاهدان امارت اسلامی بپاشند. آنها در صدد تخریب این پیروزی بر آمده‌اند و با شدّومدّ به تشویه چهرهٔ مجاهدان پرداخته‌اند.

چنانچه از قرائن معلوم است، برای انجام این فرایند، برنامه‌ها ریخته شده است و دشمنانِ عیان و پنهان (لاتعلمونَهم، اللهُ یعلمُهم) برآنند تا از مجاهدان، چهره‌ای داعش‌وار، خشن، ضد حقوق‌بشر و غیر انسانی نشان بدهند؛ تا با قیاسی آسان، ازمیان جامعه طرد بشوند.

لذا لازم است تا مجاهدان فرهنگی و سنگربانان فضای مجازی هَمَتًا خود را بسیج سازند و در تمامی میدان‌های فعال همانند تویتر، فیسبوک، انستاگرام، تلگرام، واتساپ و غیره تا حد ممکن فعالیت مستمر و جاندار داشته باشند و با تحقیق و علم، پرده از شبهات معارضین بردارند و در برابر دروغ‌پردازی‌های آنها روشنی بیندازند و مواقف رسمی امارت اسلامی را برای عموم مردم جهان واضح بسازند.

دوستان آگاه، قلم‌به‌دست، روشن‌فکر و صاحب اندیشه، گام‌های خود را در راستای زدودن این ابهامات و اتهامات، قوی‌تر بردارند و به‌نوعی قدرتمند شانه‌به‌شانهٔ مجاهدانِ‌درسنگر، تیرهای‌شان را در سینهٔ بدخواهان شریعت خالی کنند.

مجاهدان فرهنگی و سنگربانان فضای مجازی، باید «بیش از پیش» حضور خود را گرم نگهدارند و به تردید اباطیل دشمنان بپردازند.

و ثانیا لازم است تا مردم بیدار ما نیز فریب دجل‌کاری‌های چنین افرادی را نخورند. از عکس‌ها‌، کلیپ‌ها و فیلم‌های‌ ساخته‌شده‌ای که آنها نشر می‌کنند متأثر و مسموم نگردند.

هرآنچه را که از مغرضان می‌شنوند و می‌بینند قبول نکنند بلکه با غربال تحقیق خبرها را دنبال کنند و از مصادر رسمی و معتبر امارت اسلامی که به پنج‌زبان زندهٔ دنیا نشریات دارد و از دیگر منابع معتدل و عادل، پیگیر حقایق باشند؛ تا خدای‌نخواسته ناآگاهانه در جبههٔ مخالفان امارت اسلامی قرار نگیرند.

ان شاءالله با یاری الله تعالی و با بیداری نویسندگان و مجاهدان قلم‌به‌دست، این سنگر دشمنان نیز واژگون خواهد شد و رسوای دوجهان خواهند گشت.