در بهار آزادی جای شهدا خالی

ابویحیی بلوچی امسال در حالی عید قربان را تجلیل می‌کنیم که اشغال‌گران نزدیک به خروج کامل از کشور عزیزمان هستند و ما روز به روز به آزادی کامل وطن‌مان نزدیک می‌شویم و صبح پیروزی در حال طلوع هست، در میان این همه شادی، اما جای بسیاری از بزرگان و دوستان شهیدمان خالی هست، جای خالی […]

ابویحیی بلوچی

امسال در حالی عید قربان را تجلیل می‌کنیم که اشغال‌گران نزدیک به خروج کامل از کشور عزیزمان هستند و ما روز به روز به آزادی کامل وطن‌مان نزدیک می‌شویم و صبح پیروزی در حال طلوع هست، در میان این همه شادی، اما جای بسیاری از بزرگان و دوستان شهیدمان خالی هست، جای خالی افرادی همانند امیرالمومنین ملا محمد عمر مجاهد و شهید ملا اختر محمد منصور رحمهما الله بسیار حس می‌شود.

امیر مؤمنان، ملا محمد عمر مجاهد، ای رمز استقامت بر شریعت، ای الگوی قربانی‌ها و اسوه جان‌فشانی‌ها، ای مرد روزهای سخت، ای رهبر متواضع و امیر بی‌بدیل، ای مرد کهن و ابرمرد میادین سخت، ای جوان‌مرد!

امروز در حالی به پیشواز عید قربان می‌رویم که وعده‌ای که به ما فرزندان مکتبت و سربازان حرکتت داده‌ای در حال تحقق هست و دشمنانت روز به روز رسواتر از قبل و ذلیل‌تر از دیروز می‌شوند.

امروز در حالی عید قربان را جشن می‌گیریم که تقریبا ۸۵ درصد مناطق کشورم مفتوحه شده‌اند و چتر نامبارک اشغال با چتر گسترده و سایه سرد و خنک‌کننده امارت اسلامی عوض شده‌است.

امروز ما بر اثر زحمات و قربانی‌های شما عید را کنار خانواده‌های‌مان می‌گذرانیم در حالی که شما سال‌های سال بدور از خانواده و فرزندان‌تان گذراندید.

امیر مؤمنان! شهید ملا اختر محمد منصور!

عید قربان به روح شما مبارک! به جسم تکه‌تکه‌ شده‌تان مبارک، امروز ما افتخار می‌کنیم به شما، به عزم والا و سیاست بی‌نظیرت، به قیادت نظامی و سیاسیت مبارک، به خدمات خالصانه‌ات به ملت افغان، به جان‌فدایی‌هایت در مسیر دین، به تواضعت در برابر مجاهدین و اخیرا به جسد تکه‌تکه شده‌ات.

امروز ما عید را مسرورانه می‌گذارنیم بر اثر قربانی‌های‌تان و به فضل تکه‌های جسدتان.

شهدای میادین مردانگی! نیستید که ببینید صبح پیروزی و آزادی کشور از شر اشغال در حال طلوع هست و تاریکی نزدیک است که از کشور به سبب قربانی‌های‌تان برچیده شود.

امروز جای تک‌‌تک‌تان خالی‌ست، امروز آحاد ملت مظلوم و زخم دیده ما خوشحالند و جای خالی شما را در میان‌مان حس می‌کنند.

شهدای میادین مردانگی!

شهید سعد، دانشجو، حافظ محمد جای شما در خاشرود خالی‌ست.

دل‌های ما از فراق‌تان خون است اما لب‌های ما به خاطر فتوحات خندان است.

شهدای میادین جهاد! ای اسوه‌های راه آزادی و مردانگی، ای شهسواران میدان سیاه بردگی! جای‌تان در این فتوحات و در این عید مبارک خالی‌ست.

رهبرانم! شهدای گران‌قدر، یاران جانیم! سربلند باشید که فرزندان و برادران‌تان راه‌تان را رها نکردند و مسیر را ادامه داده‌اند.

ما در حالی عید را جشن می‌گیریم که مشتاق دیدار یاران جانی و هم‌سنگران ایمانی‌مان هستیم، از خداوند متعال آرزوی پیروزی امارت اسلامی، تحکیم شریعت اسلامی، آسودگی بلند مدت ملتم در سایه نظام اسلامی و سفری که آخرین ایستگاهش جنت الفردوس در جوار یاران مان باشد، را خواهانیم. اللهم آمین